همچنین در این سفر توافقی گازی به امضا رسید و مسعود پزشکیان گفته توافق گازی با ترکمنستان اقدامی راهبردی برای تبدیل ایران به هاب گازی منطقه ‌است. 

بردی محمداف هم گفته توسعه روابط میان دو کشور برای ترکمنستان اهمیت زیادی دارد. 

به دنبال سفر رهبر ملی ترکمنستان به تهران، تفاهم‌نامه‌های تجاری و گمرکی هم بین دو کشور امضا شد و رضوانی‌فر رئیس کل گمرک از افزایش تجارت دو کشور در سال گذشته خبر داد و گفت حجم تجارت دو کشور در سال گذشته ۱.۴ میلیون تن کالا به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار بوده است.

محمداف امروز به دیدار رهبری هم رفت و در این دیدار درباره گسترش روابط دو کشور، طرح‌های مشترک میان دو کشور از جمله طرح کریدور شمال-جنوب و طرح توسعه خط لوله گاز ترکمنستان، صحبت شد. 

بعد از دیدار روز گذشته هیات دولت با رهبری و توصیه‌های رهبر انقلاب به کابینه چهاردهم، امروز مسعود پزشکیان، رئیس جمهور هم در جلسه هیات دولت از اعضای کابینه خواست که کنترل تورم، رشد و رونق تولید، مدیریت صحیح فضای مجازی، سفرهای استانی و حفظ و ارتقای نگاه و رویکرد مردمی دولت چهاردهم را به عنوان نکات محوری به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.  

عباس علی آبادی وزیر نیرو از مردم خواسته برای کاهش مصرف برق به جای استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف از پنکه استفاده کنند. 

کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن و عباس عراقچی وزیر خارجه ایران گفتگوی تلفنی داشتند که یوکو در این مکالمه یادآوری کرد که تشدید اوضاع به نفع منطقه و جامعه بین‌المللی نیست و از ایران خواست خویشتن‌داری کند. 

اسکندر مومنی وزیر کشور امروز با حکم رهبری به سمت جانشین فرماندهی کل نیروهای مسلح در نیروی انتظامی منصوب شد.

امروز فاطمه مهاجرانی به عنوان سخنگوی دولت معرفی شد. فاطمه مهاجرانی اولین سخنگوی زن در نظام جمهوری اسلامی است و پنجمین خانم کابینه مسعود پزشکیان محسوب می‌شود. 

قبل از مهاجرانی، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان محیط زیست، معاون امور بانوان ریاست جمهوری و معاونت ویژه معاون اول رئیس جمهور چهار زن کابینه چهاردهم بودند. 

امروز همچنین الیاس حضرتی به عنوان رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت معرفی شد، حضرتی سابقه نمایندگی ادوار مجلس و مدیرمسئولی روزنامه اعتماد را دارد.

در حکمی‌ از سوی حسین دهقان رئیس بنیاد مستضعفان، رضامراد صحرایی وزیر پیشین آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان شد.

همچنین امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی دولت سیزدهم هم به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح معرفی شد.

دیروز محمدجواد ظریف از بازگشت خود به کابینه در سمت معاون راهبردی دولت چهاردهم خبر داده بود و امروز عکس‌هایی از حضور او در جلسه امروز هیات دولت منتشر شد که از بازگشت رسمی ظریف به کابینه چهاردهم حکایت دارد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که پرداخت ‌نشدن یارانه ۱۳هزار معلول را از رئیس سازمان برنامه و رئیس سازمان بهزیستی کشور پیگیری کرده که قرار است پس از رایزنی، نتیجه را اطلاع دهند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده که با توجه به ابهام قانونی در افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون کار تدوین شده که در حال بررسی در کمیسیون اجتماعی است. 

میثم ظهوریان درباره ابهام این ماده قانونی توضیح داده که طبق ماده ۴۱ قانون کار «باید افزایش حقوق با توجه به نرخ تورم انجام شود»؛ کلمه «با توجه» ابهام داره به همین دلیل در سال‌های گذشته به ویژه از سال ۱۳۹۷ و به غیر از سال ۱۴۰۱ عملا افزایش حقوق‌ها کمتر از نرخ تورم بوده است.

عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت از آغاز پرداخت مطالبات پرستاران به ‌دنبال دستور رییس جمهور و پیگیری وزیر بهداشت خبر داده و گفته پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که پرداخت مطالبات این گروه شغلی، حداکثر تا ۳ هفته آینده به پایان برسد.

سفیر ایران در بغداد اعلام کرده که رئیس جمهور، عراق را به عنوان اولین مقصد خارجی خود انتخاب کرده و به زودی بنا به دعوت رسمی عازم این کشور می‌شود. ایرنا خبر داده که قرار است در این سفر تعدادی از تفاهم‌نامه‌ها که قرار بود در سفر ابراهیم رئیسی به عراق به امضا روسای دو کشور برسد، امضا شود.