به گزارش اکوایران، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) نسبت به احتمال وقوع یک حمله برنامه‌ریزی‌ شده در خاک آمریکا مشابه آنچه که در ماه گذشته میلادی در سالن کنسرت روسیه رخ داد، هشدار داد.

به نوشته رویترز، حمله 22 مارس (3 فروردین) به سالن کنسرتی در حومه مسکو باعث جان باختن دست‌کم 144 نفر شد که خونین‌ترین حمله در خاک روسیه طی 20 سال گذشته محسوب می‌شود. شاخه‌ای از گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، اما ولادیمیر پوتین - رئیس‌جمهور روسیه - بدون ارائه مدرکی، اوکراین را مسئول این حادثه عنوان کرد.

رویترز در گزارش خود مدعی شده مقامات آمریکایی نگران احتمال یک حمله در این کشور توسط یک فرد یا یک گروه کوچک هستند که از جنگ در غزه تأثیر گرفته‌اند.

«کریستوفر رای» - مدیر اف‌بی‌آی - قصد دارد درباره احتمال وقوع چنین حمله‌ای به مجلس نمایندگان آمریکا هشدار دهد و قانون‌گذاران این کشور را تحت فشار بگذارد تا برنامه نظارتی ایالات متحده را که در ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، تمدید کنند.

مدیر اف‌بی‌آی تصمیم دارد در جلسه خود با قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کند که این سازمان چهار هزار پرونده مربوط به تحقیقات بین‌المللی درباره تروریسم را هنوز باز نگه داشته است. او همچنین خواهد گفت که یک نگرانی فزاینده درباره حمله‌ای هماهنگ در خاک آمریکا مشابه آنچه که داعش چند هفته قبل در روسیه انجام داد، وجود دارد.

مدیر اف‌بی‌آی خواهان آن است که با ابراز نگرانی‌های خود به سیاست‌مداران آمریکایی، بتواند بودجه این سازمان را افزایش دهد اما احتمالا با مخالفت نمایندگان جمهوری‌خواه روبه‌رو خواهد شد.

اف‌بی‌آی به هدف اصلی دونالد ترامپ - رئیس‌جمهور پیشین آمریکا - و متحدانش تبدیل شده است و ترامپ ادعا می‌کند که این سازمان به‌طور ناعادلانه او را هدف قرار داده است در حالیکه با دشمنان سیاسی‌اش مدارا می‌کند.