به گزارش اکوایران، افزایش نیروهای روسیه در نزدیکی خارکف هنوز برای حمله در مقیاس بزرگ کافی نیست.

به گفته گاردین، فرمانده ارشد اوکراین روز پنجشنبه گفت که روسیه در حال تقویت نیرو در نزدیکی بخش شمالی منطقه خارکف اوکراین است، جایی که در ماه جاری حمله را آغاز کرد، اما هنوز تعداد نیرو برای انجام یک حمله بزرگ در این منطقه ندارد.

به گزارش رویترز، اوکراین می‌گوید جبهه را در شمال شرقی منطقه خارکف تثبیت کرده است، جایی که نیروهای روسی در 10 مه حمله فرامرزی را آغاز کردند که جبهه جدیدی را در جنگ 27 ماهه گشوده و موجب افزایش تعداد نیروهای کیف شد.

سرهنگ اولکساندر سیرسکی گفت روسیه به اعزام هنگ‌ها و تیپ‌های اضافی از مناطق دیگر و از پایگاه‌های آموزشی برای جمع آوری نیروهای خود در دو خط اصلی حمله در شمال منطقه خارکف ادامه می‌دهد.

این شامل منطقه ستریلچا لیپتسی بین دو روستای کوچک و در مجاورت شهر مرزی ووچانسک است که در آن درگیری‌های خیابانی رخ داده است.

سیرسکی در بیانیه‌ای در تلگرام گفت: «این نیروها در حال حاضر برای یک حمله گسترده و شکست دفاع ما کافی نیستند. او گفت که «ایجاد یک ذخیره مهمات» از سوی اوکراین همچنین توانایی تهاجمی نیروهای روسیه را کاهش داده است.

این اظهارات حاکی از آن است که کمبود شدید مهمات توپخانه در کیف از زمانی که ایالات متحده سرانجام پس از ماه‌ها تأخیر در ماه آوریل یک بسته کمک بزرگ را تصویب کرد، کاهش یافته است.

در همین حال آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که تحویل تسلیحات آمریکایی به ثبات خطوط مقدم اوکراین کمک می‌کند.

روسیه بیشترین فشار تهاجمی خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده است، جایی که نیروهایش از زمان تصرف شهر آودیوکا در منطقه دونتسک در ماه فوریه توانسته‌اند پیشروی تدریجی آهسته داشته باشند.