به گزارش اکوایران، تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا و معاون کامالا هریس، اعلام کرد که مایل است با جی‌دی ونس، سناتور اوهایو و معاون دونالد ترامپ در اول اکتبر مناظره کند.

سخنان والز در پاسخ به بیانیه سی‌بی‌اس بود که گفته بود از هر دو نامزد معاونت ریاست جمهوری دعوت کرده است در مناظره‌ای در شهر نیویورک شرکت کنند.

به گزارش گاردین، سی‌بی‌اس گفت که به هر دو کمپین چهار تاریخ را به عنوان گزینه ارائه کرده است: 17 سپتامبر، 24 سپتامبر، 1 اکتبر و 8 اکتبر.

والز نوشت: «در 1 اکتبر می‌بینمت، جی‌دی.»

در بیانیه‌ای از کمپین هریس آمده است: «کمپین هریس برای ریاست جمهوری دعوت سی‌بی‌اس را برای مناظره نامزد معاونت ریاست جمهوری در 1 اکتبر پذیرفته است. فرماندار والز مشتاقانه منتظر مناظره با جی‌دی ونس است، اگر او در این مناظره شرکت کند.» ونس نگفته که آیا این تاریخ را می‌پذیرد یا خیر.

در ماه مه، کمپین انتخاباتی بایدن اعلام کرد که معاون رئیس‌جمهور که در آن زمان نامزد معاونت جو بایدن بود، مایل است در 23 جولای یا 13 اوت با نامزد نهایی معاونت ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان مناظره کند.

در آن زمان، رئیس‌جمهور هنوز از رقابت کنار نرفته بود و از هریس برای جانشینی او به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری در این انتخابات حمایت نکرده بود و جی‌دی ونس به‌عنوان معاون ترامپ معرفی نشده بود.

سپس کمپین ونس از متعهد شدن به مناظره معاون رئیس جمهور قبل از کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در 19 اوت خودداری کرد.

هریس و ترامپ توافق کردند که در اولین مناظره خود در 10 سپتامبر به میزبانی ای‌‌بی‌سی شرکت کنند.

این شبکه گفت که این مناظره توسط دیوید مویر، مجری و سردبیر ورلد نیوز امشب، و لینزی دیویس، اداره خواهد شد.