به گزارش اکوایران، بر اساس میانگین نظرسنجی‌های جدید در سیلوِر بولتن، کامالا هریس در پنج ایالت از هفت ایالت سرنوشت‌ساز از رئیس‌جمهور سابق پیشی گرفته است.

به نوشته نیوزویک، پس از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و اعلام حمایت از معاون‌اولش در ۲۱ جولای، هریس کمپین انتخاباتی خود را آغاز کرد.

بر اساس مدل انتخابات ریاست‌جمهوری سیلوِر بولتن، هریس در حال حاضر با اختلاف ۲.۴ درصدی (۴۶.۷ به ۴۴.۳ درصد) در سطح ملی از ترامپ پیشی گرفته است. با این حال، این رقم از اوج ۳.۱ درصدی که سیلوِر بولتن روز جمعه گزارش داد، کاهش یافته است.

هریس همچنین در پنج ایالت نوسانی که می‌تواند تعیینگر انتخابات نوامبر باشد، از ترامپ پیشی گرفته است.

طبق سیلوِر بولتن، هریس در پنسیلوانیا با اختلاف تقریباً ۳ درصدی (۴۶.۶ به ۴۴.۷ درصد) از ترامپ جلوتر است. او در ویسکانسین با ۴۷.۳ درصد آرا در برابر ۴۴.۱ درصد ترامپ، عملکرد بهتری دارد. هریس همچنین در میشیگان با اختلاف تقریباً ۳ درصدی (۴۶ به ۴۳.۱ درصد) و در آریزونا با اختلاف اندک ۴۵.۲ به ۴۴ درصد پیشتاز است. در نوادا نیز رقابت آن‌ها نزدیک بوده و هریس با ۰.۷ درصد حمایت بیشتری تنسبت به ترامپ دارد (۴۵ به ۴۴.۳ درصد).

در همین حال، ترامپ در ایالت‌های نوسان‌ساز جورجیا و کارولینای شمالی از هریس پیشی گرفته است. رئیس جمهور سابق در جورجیا با اختلاف کمتر از یک درصد (46.3 به 45.4 درصد) و در کارولینای شمالی با اختلاف 46.3 به 45.5 درصد پیشتاز است.

سیلور بولتن به نام نِیت سیلور نامگذاری شده است که یکی از تحلیلگران پیشروی نظرسنجی در ایالات متحده محسوب می‌شود. سیلور نظرسنجی‌های ABC News، موسوم به FiveThirtyEight را تأسیس کرد، اما دیگر با ABC News یا FiveThirtyEight همکاری نمی‌کند. الی مک‌کاون-داوسون، دانشجوی کارشناسی ارشد آینده در مدرسه اقتصاد لندن که در زمینه آمار اجتماعی و روش‌های نظرسنجی تحصیل می‌کند، به عنوان دستیار تحلیلگر انتخابات با سیلور همکاری دارد.

میانگین نظرسنجی‌ها در مدل ریاست‌جمهوری سیلور بر اساس نوع پاسخ‌دهندگان، حضور یا عدم حضور نامزد مستقل ریاست جمهوری (رابرت اف. کندی جونیور) و تمایلات سیستماتیک شرکت‌های نظرسنجی برای حمایت از نامزد یک حزب نسبت به دیگری، تنظیم می‌شود. علاوه بر این، نظرسنجی‌های قابل اعتمادتر در میانگین نظرسنجی‌های سیلور بولتن وزن بیشتری دارند.

با نگاهی به میانگین نظرسنجی‌های FiveThirtyEight، ترامپ در نوادا با اختلاف کمی پیشتاز است و در کل، او در ایالت‌های نوسانی که هریس پیروز آن‌ها خواهد بود، از محبوبیت بیشتری بخوردار است و در ایالت‌های میدان نبرد که در آن پیشتاز بوده، عملکرد ضعیفتری دارد.

طبق گفته FiveThirtyEight، هریس ۴۶ درصد آرا در پنسیلوانیا در برابر ۴۴.۷ درصد ترامپ را دارد. در ویسکانسین، هریس با ۴۷ درصد آرا در مقابل ۴۴.۱ درصد ترامپ پیشتاز است. او با اختلاف ۲.۵ درصد در میشیگان (۴۵.۹ در مقابل ۴۳.۳ درصد) از ترامپ پیشی گرفته و در آریزونا نیز معاون رئیس‌جمهور ۴۵ درصد آرا در مقابل ۴۴.۳ درصد رئیس‌جمهور سابق را دارد.

در همین حال، ترامپ با اختلاف ۰.۳ درصد (۴۴.۶ در مقابل ۴۴.۳ درصد) در نوادا برنده است. او همچنین با ۴۶ درصد آرا در برابر ۴۵.۸ درصد هریس، رقیب خود را پشت سر گذاشته و در کارولینای شمالی (۴۵.۷ در مقابل ۴۴.۹ درصد) پیشتاز است.

هریس نیز با اختلاف ۲.۶ درصد (۴۶.۲ در مقابل ۴۳.۷ درصد) در میانگین ملی FiveThirtyEight عملکرد بهتری دارد.