سکه امامی اگر بتواند خود را بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان تثبیت کند،‌ به سوی مقاومت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد. دیروز فلز گران بهای داخلی برای دومین روز متوالی توانست خود را بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نگه دارد و حتی در مقطعی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان پیش روی کرد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۵_۰۹-۱۰-۲۰

اگر امروز قیمت دلار خود را به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان برساند، سکه امامی نیز به احتمال زیاد در گام اول از محدوده ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عبور خواهد کرد. عبور فلز گران بهای داخلی از محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیاز دارد که دلار حداقل به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برود.

با وجود خوشبینی محتاطانه ای که نسبت به افزایش قیمت سکه در میان شماری از معامله گران وجود دارد، برخی دیگر از فعالان باور دارند که اسکناس آمریکایی در روز جاری در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت و به تبع آن، سکه امامی نیز محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست خواهد داد. دیشب در بازار پشت خطی کمی تعداد فروشندگان در بازار ارز بیشتر شد و همین مساله تا حدی انتظارات نزولی در بازار فلز گران بهای داخلی را نیز تقویت کرد.

روند بهای طلای جهانی نیز تا زمانی که اونس در محدوده هزار و ۸۳۰ الی  هزار و ۸۵۰ دلار قرار دارد،‌ چندان بر بازار داخلی اثرگذار نخواهد بود و نگاه سکه بازان بیشتر به سوی بازار دلار خواهد بود.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۵_۰۹-۱۰-۱۹