به گزارش اکوایران، «دنیل پینتو» رئیس بانک آمریکایی «جی‌پی مورگان چِیس» اعلام کرده اقتصاد آمریکا در برابر چالش‌های مختلف،‌ قوی باقی مانده اما مجموعه‌ای از خطرات سیاسی و  اقتصادی می‌تواند آغازگر روندی منفی در اقتصاد ایالات متحده باشد.

به نوشته بلومبرگ، آقای پینتو در جلسات «موسسه مالی بین المللی» در مراکش گفت: «در حال حاضر مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها با داشتن سطح بالایی از پس‌انداز و سرمایه‌های قوی، وضعیت خوبی دارند اما مشکلاتی مانند باقی ماندن تورم در سطوح بالا و ثابت ماندن نرخ بهره بالا و احتمال افزایش دوباره آن، می‌تواند روندی منفی به وجود آورد».

به گفته رئیس بانک جی‌پی مورگان چِیس،‌ در حال حاضر مسائل بسیاری وجود دارد که می‌توانند در یک مسیر اشتباه و زیان‌بار قرار بگیرند؛ از جمله افزایش مشکلات مربوط به حمله روسیه به اوکراین، درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل و پیچیدگی‌های مربوط به روابط آمریکا و چین.

«آن ریچاردز» - مدیر اجرایی شرکت آمریکایی «فیدلیتی اینترنشنال» - نیز اعلام کرده در حال حاضر وضعیت بین‌المللی بسیار پیچیده است و وضعیت کنونی به پیچیده‌ترین شکل خود در سال‌های اخیر رسیده است.

خانم ریچاردز همچنین گفته: «صنعت بانکداری در ابتدای سال جاری میلادی با ورشکستگی چندین بانک منطقه‌ای از جمله بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر دچار تلاطم شد. در تلاش برای جلوگیری از تکرار اینگونه شکست‌ها، ناظران باید دقت بیشتری داشته باشند و از اقداماتی که باعث محدود شدن سرمایه‎‌گذاری می‌شود، خودداری کنند».

مدیر اجرایی شرکت فیدلیتی اینترنشنال افزوده: «سوال اصلی باید درباره چگونگی مقابله با مشکلات ریشه‌ای و در اختیار داشتن ابزارهای مناسب در زمان‌های بحرانی باشد».

رئیس بانک جی‌پی مورگان چیس هم معتقد است باید سوالاتی درباره مدل‌های کسب‌وکار بانک‌های متوسط وجود داشته باشد تا از پایداری این بانک‌ها اطمینان حاصل شود. آقای پینتو اعلام کرده: «جی‌پی مورگان بانک فرست ریپابلیک را خریداری کرد. این بانک در ماه‌های ابتدایی سال جاری میلادی و در بحبوحه آشفتگی‌های بانکی در آمریکا، با خروج گسترده سپرده‌ مواجه شده بود. فرست ریپابلیک همچنین در مواجهه با نرخ ریسک بهره، استراتژی درستی انتخاب نکرده بود و این اتفاقات باعث شده بود اعتماد مشتریان خود را از دست بدهد؛ اما بسیاری از دارایی‌های این بانک دست‌نخورده باقی مانده بود و فرست ریپابلیک تنها در قیمت‌گذاری آن‌ها دچار اشتباه شده بود».

خانم ریچارد درباره شرایط آشفته بازار اوراق قرضه آمریکا گفته: «شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد ریسک‌های سیاسی بیشتر از گذشته در حال ورود به بازارهای مالی هستند».