۲۲ آذر : نوسازی عباس‌آباد توسط فرانسوی و آمریکایی

تپه های عباس آباد، تفرجگاهی با وسعت ۵۶۰ هکتار که بین بزگراه های مدرس، حقانی ، همت و رسالت احاطه شده. از نمای دور شاید پرچم ۱۵۰ متری و پل طبیعت نماد این اراضی باشند. این اراضی سبز که پروژه ۱۰۰ درصد ایرانیست را شاید برایتان جالب باشد که طرح جامع نخست آن

در دوره پهلوی نوشته شد و ۲۲ آذر سال ۱۵۰ خبری در روزنامه ها منتشر شد که شرکت‌های فرانسوی و آمریکایی برای شرکت در نوسازی عباس‌آباد به شهرداری پیشنهاداتی داده‌اند.

 

۲۳ آذر : خبر توزیع شیر پاستوریزه

شیرهای سه گوش مثلثی شکل که خاطرتان هست.

  ۲۳ آذرماه ۱۳۵۰ مدیرعامل کارخانه شیر پاستوریزه تهران از توزیع شیر پاستوریزه هموژنیزه در قوطی‌های مقوایی خبرداد و گفت: پاکت‌های  شیر پاستوریزه و هموژنیزه به شکل هرمی بوده و دارای یک سوراخی است که از آنها با نی می‌توان شیر را نوشید.

در سفر زمان به این تاریخ به خبر نوستالژیک دیگری هم رسیدیم که مربوط به ۲۳ آذرماه ۱۳۷۰ بود.

در این روز در رسانه ها مطرح شد با تصویب وزارت جهاد سازندگی از ماه آینده به ازای هر قطعه کوپن یک نفره مرغ، ۱۵۰۰ ریال به شهروندان پرداخت می‌شود که تحت عنوان سوبسید کوپن از آن یاد شد.

 

۲۴ آذر: معاملات دلار در بازار تهران متوقف شد

این یکی از اخبار داغ رسانه ها در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۵۰ بود. معاملات دلار در بازار تهران متوقف شد؛ کاهش ارزش دلار در برابر افزایش نرخ سایر ارزها که شب قبل از ۲۴ آذر برای اولین بار از جانب نیکسون، رئیس‌جمهوری آمریکا با رئیس‌جمهوری فرانسه عنوان شد. این موضوع در ایران نیز از همان ساعات اولیه در محافل پولی و بانکی در سطح وسیعی مورد بررسی قرار گرفت. در آن زمان بین روسای جمهور آمریکا و فرانسه توافق شد تا برای روشن شدن میزا کاهش ارزش دلار و افزایش برابری نرخ سایر ارزها جلساتی در واشنگتن تشکیل شود. این تصمیم در بازار آزاد ارز و طلا اثر فوری گذاشت و از صبح ۲۴ آذر ۱۳۵۰ خرید و فروش دلار متوقف شد

خبر دیگری که مربوط به ۲۴ آذر سال ۱۳۶۰ است، مربوط به ورود ۱۲۲ هزار گردشگر به کشور بود که در ۶ ماهه نخست سال ۶۰ اتفاق افتاد. اما فقط در پنج ماهه اول سال ۹۸ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور سفر کردند،

 

۲۵ آذر : کاهش ارزش دلار آمریکا

کاهش ۲ میلیارد دلاری درآمد نفتی ایران با تصمیم رئیس جمهوری امریکا. نیم قرن پیش در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۵۰ این خبر در روزنامه ها مخابره شد. این اقدام در نتیجه کاهش ارزش دلار و اثرات آن از وضع پول و اقتصادی ایران بود. نکته جالب این است که وزیر دارایی ایران در آن زمان اعلام کرده بود که میزان کاهش درآمد نفت از شرکت‌های نفتی مطالبه خواهد شد.

۲۵ اذر ۱۳۷۰ هم معاون اول رئیس جمهور خواستار اقدام عملی سازمان ملل برای پرداخت غرامت جنگ تحمیلی به ایران شد.

۲۶ آذر: کشف یکی از بزرگ‌ترین مخازن گازی دنیا در خلیج فارس

«پارس جنوبی» کشف شد خبری مربوط به ۲۶ آذر ۱۳۷۰. در این روز خبر رسید که با تلاش کارشناسان صنعت نفت، بزرگ‌ترین مخزن گازی مستقل جمهوری‌ اسلامی ایران در طول تاریخ صنعت نفت کشور و یکی از بزرگ‌ترین مخازن گازی دنیا در خلیج فارس کشف شد

به دقیقا ۱۰ سال بعد از هیمن تاریخ میرویم. ۲۶ آذر ۱۳۸۰ تغییرات قیمت معاملاتی زمین مسکونی برای نمیه دوم سال ۱۳۷۹ از سوی روابط عمومی بانک مرکزی اعلام شد. این گزارش از رشد قیمت زمین مسکونی در بیشتر شهرهای کشور حکایت داشت. بر اساس این گزارش متوسط قیمت یک مترمربع زمین در شهر تهران در سال ۷۹ برابر ۲۰۴ هزار  تومان بود.

و سفر به ۲۷ آذر تاریخ؛ روزی که در سال ۱۳۸۰ خبر رسید که آزاداره تهران شمال در سال ۸۵ به بهره برداری می رسد. آزادراه ۱۲۰ کیلومتری که هنوز بعد از تغییر ۷ دولت تکمیل نشده.. اما ۲۸ آذر ماه. دقیا ۱۰ سال پیش در چنین روزی احمدی نژاد رئیس جمور وقت در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد هفدمنیدی یارانه ها از فردا اجرا می شود. روزی که پرداخت یارانه نقدی در نظام اقتصادی کشور وارد شد. یارانه ای که البته تعابیری هم برای آن به کار برده شد.