آمریکا متقاضی خرید گاز ایران

 ۲۱ فروردین ۴۹ سال پیش مقاوله نامه ای بین دو کشور به امضا رسید تا آمریکا در زمره خریداران گاز از ایران قرار گیرد. در آن زمان گفته می شد قرارداد فروش گاز به آمریکا مشابه قرارداد صادرات گاز به ژاپن است.

شرایط خرید سکه ۳۵۰۰ تومانی اعلام شد

 ۲۳ فروردین سال ۶۱ بانک ملی ایران، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد متقاضیان خرید سکه می تواند با ارائه شناسنامه می توانند یک قطعه سکه به مبلغ ۳۵۰۰ تومان خریداری کنند. البته اگر تعداد متقاضی بیش از عرضه باشد، قرعه کشی مبنای فروش سکه خواهد بود.

درامد رزوانه کشور از فاز اول پارس جنوبی چند؟

اگر آخرین براوردهای چند سال گذشته از درآمدزایی کشور از پارس جنوبی ۲۵۰ میلیارد دلار است، در سال ۱۳۸۱ که وعده داده شد فاز اول پارس جنوبی در این سال به بهره برداری می رسد، درامد روزانه این فاز ۲ میلیون دلار پیش بینی شد.

پاکستان  نفت ایران را میخرد

اگر در حال حاضر ایران در فهرست خریداران نفت پاکستان قرار ندارد، جالب است بدانید ۲۵ فروردین سال ۶۱، هیئت اقتصادی از این کشور برای انجام مذاکراتی در زمینه خرید نفت خام به ایران امدند. مقامات پاکستانی البته در همان زمان اظهار امیداواری کردند تا از تجربیات ایران برای اکتشاف نفت استفاده کنند. عربستان امارت و چین در حال حاضر فروشندگان نفت به پاکستان هستند.