به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ سال ۲۰۲۲ را در اوج آغاز کرد. نامزدهای انتخاباتی به فلوریدا هجوم می‌آوردند تا برای کمپین خود حمایت مالی مهیا کنند. همایش انتخاباتی او هزاران نفر را دور هم جمع کرد.اما، یک سال بعد، ترامپ با واقعیت بسیار متفاوتی روبرو شده است.

حالا او درگیر پرونده‌های قضائی شده که ممکن است با کیفرخواست به پایان برسد. او به‌خاطر عملکرد ناامیدکننده جمهوری خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، به عنوان عامل شکست متهم شده است. ترامپ از زمان اعلام کاندیداتوری از شش هفته پیش بلافاصله با آماج بحران‌ها درگیر شده است. ترامپ حتی یک رویداد تبلیغاتی هم برگزار نکرده و به‌سختی از محدوده اقامتگاه خود در فلوریدا خارج می‌شود.

به نوشته آسوشیتدپرس، ترامپ نتوانسته رقبای خود را از راه به در کند و امروز آن‌ها جسورتر از همیشه به نظر می‌رسند، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا که موفق به شکست مجدد رقیب خود در فرمانداری فلوریدا شده، به‌عنوان قدرتمندترین رقابت ترامپ تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: فیل جوان کابوس ترامپ؛ ران دسانتس پدیده جمهوری خواهان

پیروزی قاطع رقیب ترامپ؛ نامزد جمهوری‌خواهان تغییر می‌کند؟

4200

کمپین انتخاباتی ترامپ همه حتی پیشینیان را به فکر واداشته که آیا او برای برگشتن به کاخ سفید جدی است یا خیر.

مایکل بیوندو، یکی از جمهوری‌خواهانی که به کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ مشاوره می‌داد، گفت که شکست بزرگی ممکن است در راه باشد او کمپین خود را راه انداخته؛ ولی از آن زمان نتوانسته هیچ کاری انجام دهد.

دن ابرهارت، حامی مالی قدیمی حزب است که ۱۰۰ هزار دلار به ترامپ برای انتخابات سال ۲۰۲۰ کمک کرد، اما اکنون به دیسانتیس جذب شده، درباره تلاش فعلی ترامپ می‌گوید: چه کمپینی؟ به نظر می‌رسد که راه‌اندازی زودهنگام ترامپ واکنشی به فعالیت انتخاباتی دیسانتیس و یک استراتژی برای منحرف‌کردن پرونده قضائی‌اش باشد تا یک کمپین سیاسی واقعی.

مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گویند که از زمان اعلام نامزدی او مشغول طرح‌ریزی برای یک عملیات سیاسی هستند. ترامپ درست قبل از فصل تعطیلات اعلام کاندیداتوری کرد، زمانی که سیاستمداران بی‌سروصدا رفتار می‌کنند؛ اما ترامپ خیلی زود وارد عرصه شد و حالا زمان زیادی برای مانور دارد.

استیون چونگ، سخنگوی ترامپ گفت: ما در حال جمع‌آوری یک تیم حرفه‌ای در ایالت‌ها و گسترش داده‌های خود برای اطمینان از تسلط بر همه جبهه‌ها هستیم. ما تحت‌تأثیر عملیات روانی رسانه‌ها قرار نخواهیم گرفت و به روشی که می‌خواهند با ما دیکته کنند عمل نمی‌کنیم.

ترامپ همچنین از شروع زودهنگام کمپین خود دفاع کرد و در شبکه اجتماعی خود نوشت: همایش‌ها بزرگ‌تر و بهتر از همیشه خواهند بود - زیرا کشور ما دارد به یک جهنم سقوط می‌کند - اما فکر نمی‌کنید کمی زود است؟

با این که او از رویدادهای انتخاباتی تا به اینجای کار اجتناب کرده است؛ اما همچنان مشغول جنجال به‌پاکردن است.

شام او با یک ناسیونالیست سفیدپوست و خواننده رپ که قبلاً به نام کانیه وست شناخته می‌شد، بود که حرف‌هایی بر ضد یهود مطرح می‌کند. پیشنهادات او مبنی بر عمل نکردن به بخشی از قانون اساسی برای بازگشت او به قدرت؛ و اعلان اصلی او که در نهایت معلوم شد راه‌اندازی کارت‌های NFT است و حتی قرار نیست به نفع کمپین او باشد.

بیشتر بخوانید: رسوایی پشت رسوایی؛ ترامپ طرد خواهد شد؟

از زمان اعلام نامزدی، ترامپ با مسائل قانونی متعددی روبرو شده، از جمله تحقیقات وزارت دادگستری در مورد وجود اسناد محرمانه در املاک ترامپ در فلوریدا و یک تحقیق جداگانه برای تلاش ترامپ در تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰. شرکت ترامپ ماه گذشته به تقلب مالیاتی محکوم شد. در جورجیا نیز یک هیئت منصفه بزرگ در حال تکمیل کار خود برای بررسی تلاش‌های او برای باقی‌ماندن در قدرت است.

رقبای بالقوه ترامپ ماه‌ها را صرف زمینه‌سازی برای کمپین‌های انتخاباتی خود کرده‌اند، از ایالت‌های دارای رأی اولیه بازدید می‌کنند، در جمع جمهوری‌خواهان سخنرانی می‌کنند و به دنبال ایجاد لابی‌هایی به نفع کمپین خود هستند.

باب واندر پلاتس، رئیس و مدیرعامل گروه یک محافظه‌کار در آیووا، درباره جمهوری‌خواهانی مانند مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق و نیکی هیلی سفیر سابق سازمان ملل گفت که این افراد بارها به این ایالت سفر کرده‌اند.

Secretary_Pompeo_Poses_for_a_Photo_With_Advisor_Bolton__President_Trump_and_Vice_President_Pence_(41811551572)

وی افزود: آنها فعالیت‌های ابتدایی خود را برای کمپین خود در آیووا انجام داده‌اند و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. او عملکرد ضعیف برخی از نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ را یک علامت هشدار‌‌آمیز خواند و گفت که حتی حامیان ترامپ نیز به دنبال حمایت از شخص دیگری در رقابت‌های ۲۰۲۴ هستند.

علی‌رغم آسیب‌پذیری ترامپ، او همچنان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه است. شاید او در یک رقابت دونفره در انتخابات درون حزبی قابل شکست باشد؛ اما او از صف شلوغ نامزد‌ها و تقسیم آرای مخالف خود بین دیگر رقیبانش استفاده خواهد کرد، درست مانند زمانی که در سال ۲۰۱۶ برنده انتخابات درون حزبی شد.

اما بیوندو، مشاور سابق ستاد انتخاباتی ترامپ، گفت که پس از بررسی بازدید نامزدهای احتمالی گفت که میدان برای رقابت باز است.فکر نمی‌کنم دونالد ترامپ ران دیسانتیس یا هر نامزد دیگه‌ای سیطره‌ای داشته باشد و بتواند رقابت را مسدود کند.