به گزارش اکوایران، رهبران ارشد چین احتمالاً در نشستی کلیدی که در اواخر این ماه میلادی برگزار خواهد شد، از رونمایی از محرک‌های تهاجمی یا اصلاحات اقتصادی بزرگ، خودداری کنند. آن‌ها می‌خواهند کماکان با صبر و حوصله به بررسی گزینه‌های خود ادامه می‌دهند.

این دیدگاه سرمایه‌گذاران محلی چینی است که اقتصاددانان گروه گلدمن ساکس در چند روز گذشته با آنها صحبت کرده‌اند. این اقتصاددانان در یادداشت تحقیقاتی چهارشنبه شب نوشتند که این مشتریان شامل مدیران دارایی شرکت‌های بیمه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و صندوق‌های سهام خصوصی بودند.

بر اساس گزارش بلومبرگ اکونومیکس، اقتصاددانان گلدمن از جمله «مگی وی» در این گزارش با اشاره به گردهمایی پیش‌بینی شده 24 مقام ارشد حزب کمونیست از جمله رئیس‌جمهور «شی جین پینگ» نوشت: «مشتریان محلی انتظار نداشتند موضوعات اقتصادی و اقدامات اصلاح ساختاری در جلسه ژوئیه دفتر سیاسی به محل بحث و اتخاذ تصمیم تبدیل شود.»

اقتصاددانان نوشتند که اصلاحات ساختاری - که می‌تواند مشکلات بازار املاک یا چالش‌های مالی دولت‌های محلی را برطرف کند - به‌زودی اعلام نخواهد شد، زیرا به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران همچنان در حال بررسی گزینه‌های مختلف هستند.

نشست دفتر سیاسی حزب کمونیست چین در ژوئیه به طور سنتی لحن سیاست‌های اقتصادی را برای نیمه دوم سال تعیین می‌کند. سرمایه‌گذاران در این ماه با دقت و اشتیاق منتظر ظهور سرنخ‌هایی هستند که نشان دهد آیا پکن اقدامات قوی برای تقویت رشد انجام خواهد داد یا خیر.

رشد اقتصادی در بحبوحه ضعف مجدد در بازار املاک، بدهی عمیق دولت‌های محلی، بیکاری بالای جوانان، کاهش اعتماد خانوارها و کسب‌وکارها و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی در حال کاهش سرعت است.

به گفته تحلیلگران گلدمن، سفر «جانت یلن» - وزیر خزانه‌داری آمریکا - به چین، یکی از موضوعاتی بود که اغلب سرمایه‌گذاران محلی درباره آن سوال می‌کردند. این مشتریان همچنین به دنبال چشم‌اندازی در مورد پتانسیل رشد بلندمدت چین، چشم‌انداز بازار ملک و روابط ایالات متحده و چین بودند.