به گزارش اکوایران، آمارهای رسمی که روز چهارشنبه -22 شهریور- منتشر شد، نشان می‌دهد اقتصاد بریتانیا در ماه جولای با سرعت قابل توجهی کوچک‌تر شده است. تحلیل رفتن اقتصاد بریتانیا به دنبال اعتصاب در بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین بارش‌های غیرمعمول در این کشور رخ داد که کاهش تولید را رقم زد.

به نوشته رویترز، آمارها نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ماه جولای با کاهش 0.5 درصدی نسبت به ماه ژوئن روبه‌رو شد که بدتر از تمام نتایج نظرسنجی‌های رویترز از اقتصاددان‌ها است. طبق نظرسنجی رویترز،‌ اقتصاددادن پیش‌بینی کرده بودند که تولید ناخالص داخلی بریتانیا پس از ماه ژوئن، 0.2 درصد کاهش پیدا می‌کند. همچنین میزان تولید در بریتانیا، 0.5 درصد در ماه ژوئن افزایش یافت و اقتصاد این کشور طی بازه سه ماهه تا پایان ماه جولای،‌ 0.2 درصد رشد کرد.

این اطلاعات بر نشانه‌های تضعیف اقتصاد بریتانیا تأکید می‌کند که احتمالاً بالاتر از پیش‌بینی بانک مرکزی انگلستان درباره آمارهای اقتصادی است.

گزارش‌ها همچنین از رشد سریع‌تر نرخ بیکاری نسبت به پیش‌بینی‌های بانک مرکزی انگلستان حکایت دارد. از سوی دیگر،‌ بانک مرکزی این کشور نگران است رشد بالای دستمزدها،‌ وضعیت تورم موجود را بدتر کند.

کارشناسان معتقدند سرعت کاهش رشد اقتصادی بریتانیا می‌تواند نشانه‌ای از این موضوع باشد که رکود در کمین این کشور است.

عمده‌ترین دلیل کاهش 0.5 تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن، اعتصاب پزشکان بود که لغو حدود 200 هزار قرار ملاقات با این پزشکان را به همراه داشت. مدارس انگلستان هم شاهد اعتصاب بودند.

همچنین بارش غیرمعمول باران در ماه جولای باعث آسیب به میزان تولید در بریتانیا شد و بیشتر از همه، خرده‌فروشان و بخش ساخت‌وساز این کشور را تحت تأثیر قرار داد.