به گزارش اکوایران، روند نرخ سود بین بانکی در کشور نزولی شده است. نرخ بهره بین بانکی در هفته های متوالی از سوی بانک مرکزی اعلام می شود. در این بازار کسری نقدینگی در بانک ها از مهم ترین عوامل بالا رفتن نرخ سود بین بانکی به شمار می آید. چرا که با بالارفتن تقاضا در این معاملات نرخ سود بین بانکی نیز مسیری صعودی پیدا کرده و هزینه استقراض بالا می رود. این در حالی است که در هفته اخیر، این شاخص مسیری نزولی را پیموده است.

روند نزولی نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 10 خرداد

بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی کشف شده در بازار را برابر با 23.65 درصد اعلام کرد. این شاخص حدودا نسبت به هفته قبل خود 0.1 واحددرصد کمتر شده و در کمترین میزان سه هفته اخیر قرار گرفت. این در حالی است که شاخص معم اقتصادی کشور در هفته پایانی اردیبهشت در بالاترین سطح هفت ساله قرار داشت.

در بازار شبانه بانک ها می توانند از همدیگر و همین طور از بانک مرکزی استقراض پول کنند. هر چه استقراض بانک ها از همدیگر بالاتر باشد کمتر به سراغ بانک مرکزی خواهند رفت. در همین رابطه داده های منتشر شده از عملیات بازار شبانه درهفته پیش نشان می دهد تزریق پول این نهاد در بازار شبانه برابر با 47 همت بوده که از هفته قبل خود حدودا 18 همت کمتر شده است. یعنی به نوعی نیاز به استقراض پول از بانک مرکزی در این هفته کمتر شده است. موضوعی که در ادامه با کاهش مقطعی نرخ بهره بین بانکی در این هفته مواجه شده است.  

نرخ سود