به گزارش اکوایران؛ بیشترین ورود پول حقیقی دیروز به صنعت خودرو و ساخت قطعات با 104.9 میلیارد تومان تعلق گرفت. با وجود رشد تراز شاخص کل، بازار سهام در روز گذشته کاهش 12 درصدی ارزش معاملات خرد داشت و تنها صنایع خدمات فنی و مهندسی، فعالیت کمکی به نهاد‌های واسط مالی و انبوه‌سازی بیش از 10 هزار میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

 یکی از نشانه‌های تداوم جریان پول حقیقی با انتظارات غیر صعودی بازار، وجود دو صنعت سیمان و انبوه‌سازی در میان صنایعی که ورود پول داشته‌اند است. این دو صنعت در روز‌های صعودی هفته گذشته با خروج پول حقیقی شدیدی مواجه بودند و صنایعی که دیروز خروج پول حقیقی داشتند؛ در روز‌های مثبت هفته اخیر، ورود پول حقیقی قابل توجهی داشتند.

فلزات اساسی همچنان در صدر جدول خروج پول حقیقی

از سوی دیگر در میان صنایعی که روز یکشنبه با خروج پول حقیقی مواجه بودند؛ همچنان روند ورود پول حقیقی ابتدای هفته قبل دیده می‌شود. صنایعی همچون صنعت فلزات اساسی که در هفته قبل با ورود جریان پول حقیقی سنگینی مواجه بودند؛ در روزهای ابتدایی هفته جاری خروج پول حقیقی سنگینی را تجربه کردند.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۵_۱۹-۴۷-۱۳

صنعت فلزات اساسی با 78.3 میلیارد تومان خروج پول، دیروز بیشترین میزان خروج پول حقیقی را در بین صنایع داشت و پس از این صنعت، صنعت فرآورده‌های نفتی با 43.3 میلیارد تومان، صنعت استخراج کانه‌های فلزی با 35.4 میلیارد تومان و صنعت محصولات شیمیایی با 23.8 میلیارد تومان خروج پول حقیقی، در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۵_۱۹-۴۷-۱۰

در میان سهام نیز ختوقا امروز با 62.3 میلیارد تومان ورود پول حقیقی، بیشترین ورود پول را در بین سهام بازار به ثبت رساند و پس از آن رمپنا و شیراز به ترتیب با ورود پول 52.6 و 32.4 میلیارد تومانی بیشترین ورود پول حقیقی بازار را تجربه کردند.نماد‌های فملی، شپنا، بپاس، ومعادن، تاپیکو و خودرو نیز از جمله سهم‌هایی با بیشترین خروج پول حقیقی در معاملات روز یکشنبه بودند.

جریان پول حقیقی در میان سهام نیز تصدیق کننده جریان پول حقیقی روز گذشته در مسیر انتظارات نزولی بازار سهام است. تحلیل‌گران بازار سهام معتقدند در صورتی که این روند بازنگردد؛ شاخص کل سطوح حمایتی این روز‌های خود را از دست خواهد داد.

photo_۲۰۲۳-۰۳-۰۵_۱۹-۴۷-۰۸