به گزارش اکوایران، سهام شرکت صنعتی مینو در بازار دوم فرابورس ایران با نماد غصینو شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت صنعتی مینو در حال حاضر 13 هزار و 760 میلیارد تومان است. شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان به تنهایی بیش از 80 درصد از سهام شرکت صنعتی مینو را تحت تملک دارد.

غصینو نزدیک 3 درصد از فروش محصولات هشت ماهه امسال خود را در بازار‌های خارجی عرضه کرده و مابقی فروش خود را در داخل کشور انجام داده است. محصول استراتژیک صادراتی شرکت صنعتی مینو در سال جاری آبنبات و کارامل بوده است. این درحالی است که فروش این محصول غصینو سهم اندکی در بین محصولات داخلی این شرکت دارد. فروش داخلی بیسکوییت غصینو 79 درصد از حجم کل فروش این شرکت را در بر می‌گیرد.

درآمدزایی غصینو 25 درصد افزایش یافت!

شرکت صنعتی مینو در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. شرکت صنعتی مینو در سال 1400 با هزار و 710 میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه 143 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. غصینو در سال 1401 بیش از 103 درصد افزایش درآمدزایی داشت و با 3 هزار و 478 میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه 290 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۹_۱۷-۵۴-۰۰

دوام روند صعودی شاخص‌های سهامی، زیر تیغ ارزش معاملات!

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت صنعتی مینو در سال 1400 به دی ماه با 174 میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال 1401 با 393 میلیارد تومان به آبان ماه تعلق داشت و شهریور ماه 1401 با 151 درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت صنعتی مینو در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 2 هزار و 835 میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش 2 هزار و 267 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 25 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 568 میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به آبان ماه با 423 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با 106 درصد رشد تعلق گرفته است. فروش آبان ماه غصینو رکورد فروش ماهانه شرکت صنعتی مینو را جابه‌جا کرد.

ترمیم سودآوری غصینو!

شرکت صنعتی مینو در تابستان امسال سود خالص 331 میلیارد تومانی به ثبت رساند که 7 درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. سود‌آوری فصل بهار غصینو نیز قابل توجه بوده است. شرکت صنعتی مینو در بهار امسال با 407 میلیارد تومان سود خالص فصلی 96 درصد بیشتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

با این اوصاف شرکت صنعتی مینو در شش ماهه سال جاری با رشد 30 درصدی درآمدزایی که به هزار و 996 میلیارد تومان رسید؛ در حالی که شش ماهه سال گذشته فروش هزار و 538 میلیارد تومانی داشته، 73 درصد بیشتر از شش ماهه سال قبل سود ناخالص و 43 درصد سود خالص بیشتر ساخته است.شرکت صنعتی مینو در شش ماهه سال قبل 517 میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که در شش ماهه امسال به 738 میلیارد تومان صعود کرده است.

شرکت‌های صنعت محصولات غذایی باتوجه به حساسیت تورمی قیمت محصولاتشان، با حاشیه سود‌های متفاوتی فعالیت می‌کنند. غصینو از جمله شرکت‌های این صنعت به شمار می‌رود که از حاشیه سود بالایی بهره‌مند است.

روند_سودآوری_فصلی_شرکت_صنایع_کاشی_و_سرامیک_سینا_از_ابتدای_سال_1400 (3)

علت رشد سود شرکت بورس اوراق بهادار تهران