به گزارش اکوایران، بازار سهام در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد. شاخص‌های سهامی بیش از دو هفته در روند نزولی بودند و ارزش معاملات خرد روزانه حکایت از رکودی سنگین در معاملات سهامی دارد. بازار سهام از هفته ابتدایی اردیبهشت ماه درگیر روندی نزولی است که به نظر می‌رسد همچنان ادامه دارد.

شاخص کل بورس تهران در این مدت سه سطح حمایتی حساس 2 میلیون و 300 هزار واحدی و 2 میلیون و 200 هزار واحدی و 2 میلیون و 100 هزار واحدی را از دست داده و شاخص هم‌وزن نیز سطح حمایتی 760 هزار واحدی و 720 هزار واحدی و 680 هزار واحدی را پشت سرگذاشته است. اصلاح شاخص‌های سهامی در این مدت تا حدی بوده است که قیمت‌های اوراق سهام حدودا به سطح اسفند ماه 1402 بازگشته است. این در حالی است که بازدهی بازار‌های موازی در این مدت مثبت بوده است.

سودآوری نیان، نماد جوان بازار

رتبه اول فرار سرمایه به صنعت خودرو رسید!

معاملات روز شنبه 20 خرداد ماه 1402 نشان از کاهش 81 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی از صنعت خودرو و ساخت قطعات داشت و صنعت محصولات شیمیایی و صنعت فلزات اساسی نیز به ترتیب با 79.6 میلیارد تومان و 79.2 میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی بیشترین فرار سرمایه حقیقی قرار گرفتند. دیروز تمام صنایع سنگین بازار سهام شاهد خروج پول حقیقی بودند و صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز بیش از 38 میلیارد تومان کاهش مالکیت حقیقی داشتند.

030320

سهم صنعت خودرو از جریان خروجی پول حقیقی روز گذشته 16 درصد و سهم صنعت محصولات شیمیایی و فلزات اساسی نیز به ترتیب 15.7 درصد و 15.6 درصد بود. این سیزده صنعت در روز شنبه 88.3 درصد از جریان خروجی پول حقیقی کل بازار سهام را به خود اختصاص دادند و تنها سه صنعت (مخابرات، تولید محصولات کامپیوتری و عمده فروشی) در بین صنایع بورسی با ورود جریان پول حقیقی همراه بودند.

آمار قوی اشتغال، انتظار افزایش دوباره نرخ بهره آمریکا را تقویت کرد