به گزارش اکوایران به نقل از بلومبرگبه گفته تحلیلگران «Barclays Plc»، انتظار می‌رود که خاورمیانه در سال 2023 به یکی از سریعترین بازارهای در حال‌ رشد برای محصولات لاکچری تبدیل شود و صاحبان «لویی ویتون» و «کارتیه» بهترین فرصت را برای قبضه این بازار دارند.

تحلیلگران به قیمت بالای نفت که زمینه‌ساز رشد اقتصادی و جمعیتی شده است، اشاره کرده‌اند. تمرکز مداوم کشور‌ها و مناطقی مثل دبی بر جذب گردشگران و مهاجران خارجی و همچنین تنوع بخشیدن و تمرکز بر مسائل غیرنفتی نیز عواملی هستند که باعث رشد این بازار شده است.

مالکین برند «lvmh»، که نتیجه ادغام برند «لویی ویتون» و «موئه هنسی» است و «ریشمون» که جواهرات و ساعت‌های کارتیه را تولید می‌کند، بیشترین منفعت را از فروش این محصولات لوکس در خاورمیانه می‌برند.

ثروتمند‌ترین فرد جهان را بشناسید

Lambert-Arnault

تحلیلگران بر اساس یک پژوهش گفته‌اند که «چشم‌انداز کلی منطقه بسیار مثبت‌تر از اقتصادهای غربی است، زیرا پیش‌بینی‌ها به رشد تولید ناخالص این کشور‌ها اشاره دارد؛ آن‌هم در زمانی که سایر کشور‌های جهان با بحران‌های مالی روبه‌رو هستند.»

کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس در برابر رکود اقتصادی‌ای که اروپا، ایالات متحده و چین را تحت‌تأثیر قرار داده است، در امان مانده‌اند. دبی شاهد افزایش تولید ناخالص داخلی 4.6 درصدی در 9 ماه اول سال 2022 بوده و تا ماه نوامبر نزدیک به 13 میلیون گردشگر را جذب کرده است. دبی همچنین قصد دارد هزینه‌های خود را افزایش دهد و بر بخش‌های دیگر از جمله کالا، تفریحات و سرگرمی‌های لاکچری تمرکز کند.

دبی و برنامه ۸.۷ تریلیون دلاری برای دهه آینده

مؤسسه تحقیقاتی مورد اشاره، بیشترین فرصت را در عربستان سعودی می‌بیند؛ جایی که برندهای لوکس هم‌اکنون حضور اندکی دارند. این تحلیلگران همچنین بر چشم‌انداز جذب توریست در رویدادهایی مانند مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ قطر در سال ۲۰۲۳، جام ملت‌های آسیا، بازگشت احتمالی گردشگران چینی به امارات و افتتاح یک مرکز خرید لوکس جدید در ریاض تأکید کردند. این مسائل را می‌توان به‌عنوان کاتالیزورهای بالقوه‌ای نام برد که قرار است فعالیت‌های تجملی را در منطقه تقویت کند.

رکورد زنی رشد اقتصادی در عربستان / سریعترین رشد در میان کشورهای G20

بن سلمان، ایلان ماسک منطقه!

Qatar

بر اساس داده‌های این مؤسسه، خاورمیانه قرار است تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۸ درصد از فروش کالاهای لوکس در سطح جهان را به خود اختصاص دهد که در حال حاضر 5 درصد است.