به گزارش اکوایران، سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بازار اول فرابورس ایران با نماد فغدیر شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در حال حاضر 27 هزار و 755 میلیارد تومان است. شرکت بین المللی توسعه صنایع ومعادن غدیر به تنهایی بیش از 35 درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان را تحت تملک دارد. شرکت معدنی وصنعتی چادرملو و شرکت فولادآلیاژی ایران از دیگر سهامداران عمده فغدیر به شمار می‌روند. در هشت ماهه امسال تمام فروش شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان به صورت داخلی بوده و این مجموعه امسال در بازارهای صادراتی عرضه‌ای نداشته است. تمام تولیدات و فروش فغدیر به محصول آهن اسفنجی خلاصه می‌شود. فغدیر سال گذشته کمتر از 10 درصد  از فروش خود را به صورت صادراتی انجام داده اما در سال جاری صادراتی را به ثبت نرسانده است.

فروش آهن و فولاد غدیر ایرانیان 57 درصد افزایش یافت!

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.  شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال 1400 با 7 هزار و 260 میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه 605 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. فغدیر در سال 1401 بیش از 6 درصد کاهش درآمدزایی داشت و با 6 هزار و 820 میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه 568 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۳_۱۲-۳۶-۰۳

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال 1400 به آبان ماه با هزار و 3 میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال 1401 با هزار و 347 میلیارد تومان به همین ماه تعلق داشت و شهریور ماه 1401 با 145 درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

ضرورت پرداخت امن در معاملات

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 7 هزار و 885 میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش 5 هزار و 19 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 57 درصدی و به زبان دیگر، افزایش 2 هزار و 866 میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به اردیبهشت ماه با هزار و 232 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به همین ماه با 213 درصد رشد تعلق گرفته است.

رشد چشمگیر سود‌آوری فغدیر در تابستان

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی 33 درصدی و حاشیه سود خالص 40 درصدی سود‌آوری می‌کرد. فغدیر در تابستان و بهار امسال شاهد رشد شدید حاشیه سود خالص خود به نسبت سال گذشته بود. 

شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ثبت حاشیه سود خالص 38 درصدی در تابستان نشان داد که 2 درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته ریزش داشته و نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با افزایش 29 درصدی مواجه است.

فغدیر در تابستان امسال سود خالص هزار و 96 میلیارد تومانی به ثبت رساند که 594 درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. سود‌آوری فصل بهار فغدیر نیز قابل توجه بوده است. فغدیر در بهار امسال نیز با هزار و 873 میلیارد تومان سودخالص فصلی 220 درصد بهتر از بهار سال قبل سودخالص به ثبت رساند.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۳_۱۲-۳۵-۵۳

شایعه سرمایه‌گذاری خودرویی عربستانی‌ها