به گزارش اکوایران، سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران در تابلوی فرعی بازار اول بورس تهران با نماد فولاژ شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران در حال حاضر ۳۵ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان است. شرکت بین المللی توسعه صنایع ومعادن غدیر  به تنهایی بیش از ۳۰ درصد از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران را تحت تملک دارد. موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و شرکت واسط مالی آبان سوم از دیگر سهامداران عمده فولاژ به شمار می‌روند. در هشت ماهه امسال بیش از ۹۰ درصد فروش شرکت فولاد آلیاژی ایران به صورت داخلی بوده و این مجموعه امسال در بازارهای صادراتی عرضه‌ای کمتر از ۱۰ درصد داشته است. این شرکت در هشت ماهه امسال بیش از ۹.۷ هزار میلیارد تومان فولاد آلیاژی در بازارهای داخلی عرضه کرده است.

فروش فولاد آلیاژی ایران ۳۹ درصد افزایش یافت!

شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است.  شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال 1400 با ۹ هزار و ۶۵۴ میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه ۸۰۵ میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. فولاژ در سال 1401 بیش از ۳۵ درصد افزایش درآمدزایی داشت و با ۱۳ هزار و ۴۷ میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه هزار و ۸۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

IMG_20231207_044650_546

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال 1400 به بهمن ماه با هزار و ۹ میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال 1401 با هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان به بهمن ماه تعلق داشت و فروردین ماه 1401 با ۹۱ درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

پکن نمی‌تواند قیمت سنگ‌آهن را کنترل کند؟

شرکت فولاد آلیاژی ایران در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 11 هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش 8 هزار و ۳۷۳ میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد ۳۹ درصدی و به زبان دیگر، افزایش 3 هزار و ۲۹۷ میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به خرداد ماه با هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به تیر ماه با ۵۵ درصد رشد تعلق گرفته است.

روند حاشیه سود فولاژ

شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی ۳۳ درصدی و حاشیه سود خالص ۳۳ درصدی سود‌آوری می‌کرد. فولاژ در تابستان و بهار امسال شاهد ضعف لندک حاشیه سود خالص خود به نسبت سال گذشته بود. 

شرکت فولاد آلیاژی ایران با ثبت حاشیه سود خالص ۲۵ درصدی در تابستان نشان داد که ۸ درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته افت داشته و نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با کاهش ۹ درصدی مواجه است.

فولاژ در تابستان امسال سود خالص هزار و ۷۹ میلیارد تومانی به ثبت رساند که ۴ درصد بیشتر از تابستان سال قبل بود. سود‌آوری فصل بهار فولاژ نیز قابل توجه بوده است. شرکت فولاد آلیاژی ایران در بهار امسال نیز با هزار و ۸۰ میلیارد تومان سود خالص فصلی ۲۸ درصد بهتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

IMG_20231207_044647_309

کاهش نرخ بهره از اروپا استارت می‌خورد