به گزارش اکوایران، سهام شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در بازار دوم بورس تهران با نماد کویر شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان است. یک شخص حقیقی به تنهایی بیش از ۴۷ درصد از سهام شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر را تحت تملک دارد.  در هشت ماهه امسال بیش از ۶۰ درصد فروش شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر به صورت داخلی بوده و این مجموعه امسال در بازارهای صادراتی عرضه‌ای کمتر از ۴۰ درصد داشته است. این شرکت در هشت ماهه امسال بیش از ۹.۷ هزار میلیارد تومان میگیرد شاخه و کلاف در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده است.

فروش کویر 25 درصد افزایش یافت!

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال جاری رشد فروش قابل توجهی را پشت سر گذاشته است. شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال 1400 با 12 هزار و 295 میلیارد تومان فروش، به طور متوسط ماهانه هزار و 25 میلیارد تومان درآمدزایی کرده است. کویر در سال 1401 بیش از یک درصد کاهش درآمدزایی داشت و با 12 هزار و 145 میلیارد تومان فروش به متوسط ماهانه هزار و 12 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۶_۲۰-۳۰-۲۵

بیشترین میزان فروش ماهانه شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال 1400 به بهمن ماه با هزار و 336 میلیارد تومان درآمد عملیاتی تعلق گرفت و در سال 1401 با هزار و 392 میلیارد تومان به اسفند ماه تعلق داشت و شهریور ماه 1401 با 84 درصد بیشترین میزان افزایش فروش به نسبت ماه مشابه در سال قبل را به خود اختصاص داد.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در هشت ماهه طی شده از سال جاری نشان داده که عملکردی بهتر به نسبت هشت ماهه ابتدایی سال قبل در زمینه درآمدزایی داشته است. این شرکت تا انتهای آبان ماه امسال 9 هزار و 767 میلیارد تومان فروش داشته که به نسبت فروش 7 هزار و 830 میلیارد تومانی هشت ماهه ابتدایی سال 1401 رشد 25 درصدی و به زبان دیگر، افزایش هزار و 937 میلیارد تومانی داشته است. در این هشت ماهه، بیشترین میزان فروش به خرداد ماه با هزار و 506 میلیارد تومان تعلق گرفته و بیشترین افزایش فروش ماهانه نسبت به ماه مشابه در سال قبل نیز به اردیبهشت ماه با 89 درصد رشد تعلق گرفته است.

روند سکته حاشیه سود کویر در تابستان!

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال‌های قبل با حاشیه سود ناخالص فصلی 15 درصدی و حاشیه سود خالص 13 درصدی سود‌آوری می‌کرد. کویر در تابستان و بهار امسال شاهد ضعف حاشیه سود خالص خود به نسبت سال گذشته بود. 

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر با ثبت حاشیه سود خالص 4 درصدی در تابستان نشان داد که 9 درصد به نسبت متوسط این معیار در فصل‌های دو سال گذشته افت داشته و نسبت به حاشیه سود خالص تابستان سال قبل با کاهش 3 درصدی مواجه است.

کویردر تابستان امسال سود خالص 132 میلیارد تومانی به ثبت رساند که 46 درصد کمتر از تابستان سال قبل بود. سود‌آوری فصل بهار کویر نیز قابل توجه بوده است. شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در بهار امسال با 626 میلیارد تومان سود خالص فصلی 155 درصد بهتر از بهار سال قبل سود خالص به ثبت رساند.

photo_۲۰۲۳-۱۲-۰۶_۲۰-۳۰-۲۳

شتران نیروگاه خورشیدی می‌زند