به گزارش اکوایران، دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل را به «گفته‌های ضد اسرائیلی» متهم کرد.

به نوشته میدل‌ایست‌آی، پیش از این، در جلسه کمیته امور خارجه و دفاع در پارلمان اسرائیل، از گالانت پرسیده شد که چرا اسرائیل هنوز جنگ گسترده‌تری را با لبنان آغاز نکرده است. او با اشاره به وضعیت پس از حمله 7 اکتبر به رهبری حماس و جنگ متعاقب اسرائیل علیه غزه، پاسخ داد که «شرایط امروز برای جنگ در لبنان با شرایط ابتدای جنگ متفاوت است.»

از گالانت نقل شد که با طعنه به نتانیاهو گفته است «شنیده‌ام همهٔ قهرمان‌ها به طبل «پیروزی مطلق» جنگ میکوبند، و همه هم به یاوه. شجاعت آن‌ها را وقتی پای مذاکره به میان آمد دیدم.»

«پیروزی مطلق» یک شعار جنگی است که اغلب توسط نتانیاهو و راستگرایان اسرائیلی استفاده می‌شود و به معنای نابودی کامل حماس در غزه است.

دفتر نتانیاهو در واکنش به اظهارات گالانت گفت: «وقتی گالانت روایت ضد اسرائیلی را می‌پذیرد، به احتمال دستیابی به توافق برای آزادی اسرا آسیب می‌زند.»

دفتر نتانیاهو افزود: «او باید از یحیی سنوار رهبر حماس که از اعزام هیئتی برای مذاکره امتناع می‌کند و تنها مانع معامله اسرا باقی مانده، انتقاد می‌کرد. اسرائیل تنها یک گزینه دارد: دستیابی به یک پیروزی قاطع، یعنی از بین بردن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس و آزادی اسرای ما، و این پیروزی محقق خواهد شد.»

بنا بر گزارش‌ها، نتانیاهو و گالانت از زمان آغاز جنگ با یکدیگر درگیر شده‌اند.

ماه گذشته، کانال 12 اسرائیل گزارش داد که نخست وزیر گالانت را از رهبری یک نشست با روسای دفاع درباره توافق آتش بس منع کرد، زیرا نتانیاهو احساس می‌کرد در حاشیه است.

به گزارش کانال 12، گالانت از این اقدام خشمگین بود و گفت که این کار آماده شدن برای مذاکرات را برای تشکیلات امنیتی اسرائیل دشوارکرده است.

گالانت و نتانیاهو همچنین بر سر موضوع خدمت سربازی اجباری جوامع افراطی ارتدوکس که قبلاً معاف شده بودند، با هم درگیر شدند.

دادستان دیوان کیفری بین‌المللی در حال حاضر به دنبال صدور حکم بازداشت برای هر دو نفر به دلیل مشارکت در جنگ اسرائیل علیه غزه است.

گالانت و نتانیاهو با اتهامات جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت، از جمله قحطی دادن غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی، ایجاد عمدی رنج بزرگ، کشتار عمدی، حملات عمدی به جمعیت غیرنظامیان و کشتار، و اتهامات دیگر روبرو هستند.

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که توسط نیروهای اسرائیلی در غزه از 7 اکتبر کشته شده‌اند به 39897 نفر رسیده است.

این وزارت همچنین گزارش داد که از زمان آغاز جنگ حداقل 92152 نفر در این منطقه زخمی شده‌اند.