به گزارش اکوایران؛ بانک خاورمیانه یکی از بانک‌های بورسی به شمار می‌رود که در جریان خبرهای منفی در خصوص جریمه بانک‌های متخلف در حوزه اعطای تسهیلات مسکن کشور مکلف به پرداخت جریمه می‌باشد. تراز عملیاتی بانک‌های بورسی در مهر ماه، عیار عملیاتی این مجموعه‌ها را مشخص کرد. بانک خاورمیانه در کنار بانک‌هایی از جمله بانک اقتصاد نوین و بانک کارآفرین از جمله بانک‌های بورسی بود که در مهر امسال نه تنها تراز عملیاتی مثبتی به همراه داشت؛ بلکه سطح تراز عملیاتی خود را بالای 500 میلیارد تومان تثبیت کرده است.

بانک خاورمیانه بیان کرد مطابق با قانون جهش تولید مسکن، سازمان امور مالیاتی موظف است در صورت عدم رعایت موضوع مالیاتی برابر 20 درصد تعهد انجام نشده را از بانک های مستنکف اخذ نماید. این بانک اعلام کرد سازمان امور مالیاتی بدون توجه به امکان اجرای حکم قانون ناشی از عدم معرفی افراد واجد شرایط از طرف وزارت راه و شهرسازی بوده و بانک مستنکف از اجرای قانون نیست، مبادرت به صدور برگه مطالبه مالیات کرده است.

سهام بانک خاورمیانه در بازار دوم بورس تهران با نماد وخاور شناخته می‌شود. ارزش بازاری سهام این بانک در حال حاضر 18 هزار و 765 میلیارد تومان است و حدود 87 درصد از سهام این بانک در بازار سهام شناور است. شرکت سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن و شرکت کیاآساتجارت توس از بزرگترین سهامداران این بانک به شمار می‌روند.

رشد 2 همتی تراز عملیاتی بانک خاورمیانه در هفت ماهه امسال

بانک خاورمیانه در سال 1400 توانست تراز عملیاتی هزار و 874 میلیارد تومانی به ثبت برساند که متوسط تراز عملیاتی ماهانه این بانک را به سطح 156 میلیارد تومان رساند. در سال 1401 مجموع تراز عملیاتی وخاور با 67 درصد رشد به سطح 3 هزار و 144 میلیارد تومانی رسید و متوسط تراز عملیاتی ماهانه این بانک تا 262 میلیارد تومان افزایش یافت.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۸_۱۸-۳۴-۳۴

سال 1402 با شرایط خاصی برای وخاور آغاز شد و این مجموعه توانست عملکردی غیر قابل پیش بینی در فروردین ماه به ثبت برساند و تراز عملیاتی بالایی به نسبت ماه مشابه در سال قبل به دست آورد؛ در حالی که تراز عملیاتی فروردین سال قبل این بانک نزدیک به 219 میلیارد تومان بوده است.

پیش‌بینی مودیز از روزهای سیاه اقتصاد آمریکا

تراز عملیاتی هفت ماهه ابتدایی سال 1400 وخاور 947 میلیارد تومان بود که در سال 1401 با رشد 56 درصدی به هزار و 479 میلیارد تومان رسید. در هفت ماهه سال جاری تراز عملیاتی وخاور 132 درصد به نسبت هفت ماهه ابتدایی سال قبل افزایش یافت و به 3 هزار و 437 میلیارد تومان رسید.

بانک خاورمیانه در شهریور ماه امسال تراز عملیاتی 544 میلیارد تومانی داشته است که 177 درصد به نسبت تراز 197 میلیارد تومانی شهریور ماه سال قبل افزایش داشته است. عملکرد وخاور در مهرماه امسال 161 درصد نیز به نسبت مهر ماه سال گذشته رشد کرده است.

افزایش 86 درصدی سود خالص بانک خاورمیانه در تابستان

بانک خاورمیانه در تابستان امسال موفق به کسب خالص درآمد عملیاتی هزار و 350 میلیارد تومانی شد. درآمدزایی تابستان امسال بانک خاورمیانه 68 درصد بیشتر از درآمد 806 میلیارد تومانی تابستان سال قبل بود. بالاترین میزان درآمدزایی فصلی بانک خاورمیانه قبل از تابستان امسال به زمستان 1401 با هزار و 608 میلیارد تومان تعلق داشت.

سود خالص وخاور در سه ماهه دوم سال جاری به 902 میلیارد تومان رسید که 86 درصد بیشتر از سود خالص 485 میلیارد تومانی تابستان 1401 بود. بانک خاورمیانه در صورت‌های مالی خود نشان داده‌ بود که رشد هزینه‌های مطالبات مشکوک و الوصول این مجموعه افزایش یافته اما صورت‌های مالی شش ماهه سال جاری این شرکت نشان از کاهش این روند داشته است.

photo_۲۰۲۳-۱۱-۱۸_۱۸-۳۴-۳۱

صنعت خودرو لیدر کلاسیک بازار سرمایه خواهد ماند؟