به گزارش اکوایران، بامداد امروز -5 آبان- حوالی ساعت ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه، «ایرنا» از شنیده شدن چند صدای بلند انفجار بویژه در غرب تهران خبر داد.

این خبرگزاری در ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد نیز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: برخی از صداهای شنیده شده ناشی از فعالیت پدافند هوایی در تهران بوده و در جریان این اتفاق پدافند هوایی موفق عمل کرده است. شبکه خبر نیز به صورت زیرنویس این خبر را تایید کرد.

حوالی ساعت 4 و 40 دقیقه بامداد نیز «ایرنا» شایعه شنیده شدن صدای انفجار در شیراز را تکذیب کرد.

خبر مرتبط
ادعای آکسیوس: حمله اسرائیل به ایران آغاز شد

اکوایران: خبرگزاری‌های آمریکایی مدعی شدند که بامداد روز شنبه به وقت محلی، اسرائیل مواضعی در تهران را هدف حمله قرار داد.

پس از گذشت دقایقی بنابر اعلام مسئول روابط عمومی پدافند هوایی استان تهران، صدای شنیده شده در اطراف تهران مربوط به واکنش پدافند هوایی استان در سه نقطه در خارج از تهران بوده است. به گفته وی، ابعاد موضوع در دست بررسی است. برخی شهروندان از شرق تهران، از شنیده شدن صداهایی شبیه انفجار خبر دادند.

بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره حمله اسرائیل

وزارت خارجه خبر داد:«وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.»

خبر مرتبط
بیانیه رسمی وزارت خارجه درباره حمله اسرائیل

اکوایران: وزارت خارجه خبر داد: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه چند مرکز نظامی در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد، به ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمینی و حاکمیت ملی کشورها، دانسته و به شدیدترین وجه محکوم می‌کند.»

سخنگوی دولت: خسارات جزئی است

سخنگوی دولت نیز در مواجهه با این خبر مدعی شد که خسارات وارده جزئی است و مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند.

خبر مرتبط
سخنگوی دولت: تنها خسارات محدودی وارد شده/ مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند

اکوایران: سخنگوی دولت در واکنش به حمله اسرائیل به نقاطی از مراکز نظامی و واکنش نیروی پدافند هوایی کشور، گفت: مردم ایران از توان دفاعی کشور احساس غرور می‌کنند و نسبت به آن اطمینان دارند.

شهادت دو تن در حملات اسرائیل به ایران

براساس اعلام ارتش در جریان حمله نظامی اسرائیل به ایران،‌ دو نفر از رزمندگان ارتش به شهادت رسیدند.

خبر مرتبط
بیانیه ارتش: شهادت 2 نفر در حمله دیشب اسرائیل به ایران

در جریان حمله نظامی اسرائیل به ایران،‌ دو نفر از رزمندگان ارتش به شهادت رسیدند.

واکنش‌های بین‌المللی به حمله اسرائیل علیه ایران

در این میان کشورهایی، نظیر آمریکا، اردن، قطر، انگلیس، امارات و ... به حمله اسرائیل علیه ایران واکنش نشان دادند. 

خبر مرتبط
واکنشهای خارجی به حملات اسرائیل علیه ایران

مقامات کشورهای مختلف جهان به حملات بامداد امروز اسرائیل علیه ایران واکنش نشان دادند.

واکنش «تسنیم» به خبر اصابت موشک به مراکز نظامی سپاه در غرب تهران

حوالی ساعت 7 صبح نیز منابع مطلع به «تسنیم» خبر دادند: تا لحظه انتشار این خبر اصابت موشک یا ضربه به مراکز نظامی سپاه در غرب و جنوب غرب تهران اتفاق نیفتاده است. صداهای شنیده شده مربوط به درگیر شدن پدافند هوایی ارتش در ۳ نقطه اطراف تهران با اقدام نظامی اسرائیلی بوده است.

اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور

روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی کشور نیز صبح امروز حوالی ساعت 7 صبح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 

به استحضار ملت شریف ایران می رساند با وجود هشدارهای قبلی مسئولین جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هر گونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم جعلی بامداد امروز در اقدامی تنش زا نقاطی از مراکز نظامی در استان های تهران، خوزستان و ایلام را مورد هجوم قرار داده که ضمن رهگیری و مقابله موفق توسط سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با این اقدام تجاوزکارانه، آسیب های محدودی به برخی از نقاط وارد شده که ابعاد حادثه در دست بررسی است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این راستا ضمن دعوت از مردم به حفظ آرامش و همبستگی درخواست می‌شود اخبار مربوط به این حادثه را از طریق رسانه ملی دنبال نمایند و به شایعات رسانه های دشمن توجه نکنند.

لغو چند ساعته پروازهای هوایی

حدود ساعت 6 صبح سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو و ابطال پروازها در همه مسیرها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز از بازگشت پروازها به روال عادی از ساعت ۹ صبح امروز -5 آبان- خبر داد و گفت: مسافران برای اطلاع از زمان پروازها حتماً با شرکت‌های هواپیمایی در ارتباط بوده و به ویژه به پیام‌های ارسالی از سوی شرکت‌ها دقت کنند.