وزیر اقتصاد از مذاکره با رییس بانک توسعه جدید بریکس برای بررسی روند پیوستن ایران به این بانک خبر داد. عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: در حاشیه نشست سران بریکس در قازان روسیه، روند پیوستن ایران به این بانک و پیش نیازهای آن مرور شده. 

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در جلسه هماهنگی مدیریت بازار ارز و بورس گفته، دولت چهاردهم در حوزه اقتصادی، بهبود معیشت مردم و حفظ ثبات بازار را از اصول مهم می‌داند و همه‌ بخش‌های اقتصادی باید تلاش کنند تا آرامش بازارها تقویت شود.

وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت بیش از ۹۰ درصد پول گندم‌کاران خبر داده و گفته درصد کم باقیمانده مطالبات گندم‌کاران ظرف چند روز آینده تسویه می‌شود. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز گفته همه منابع خرید تضمینی محصولات کشاورزی در لایحه بودجه سال آینده مشخص شده. 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرده که وزیر اقتصاد در این کمیسیون از پیش‌بینی رشد اقتصادی ۴ درصدی کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۴ خبر داد. 

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، توضیح داده که حقوق مهرماه بازنشستگان همراه با مابه‌التفاوت ناشی از متناسب‌سازی پرداخت شده و از این پس هم حقوق بازنشستگان تا پایان سال با اعمال رقم ناشی از ۴۰ درصد اجرای متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۳ واریز می‌شود. 

رئیس فراکسیون امنیت انرژی، منابع معدنی و توسعه پایدار مجلس خبر داده که هدف‌گذاری دولت، رساندن صادرات نفتی به حدود ۲ میلیون بشکه در روزه یعنی معادل رقمی قبل از تحریم‌هاست. 

بعدازظهر امروز در حمله افراد مسلح به گشت انتظامی پلیس در گوهر کوه شهرستان تفتان، ۱۰ نفر از نیروهای کادر و وظیفه فراجا به شهادت رسیدند. وزیر کشور به تیمی متشکل از فرماندهان انتظامی و مقامات وزارت کشور دستور بررسی این حمله را داد. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اعلام بازگشت وضعیت پروازها در فرودگاه امام به حالت عادی، گفته پذیرش مسافران طبق برنامه انجام می‌شود. 

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام ادعای برخی سایت‌های خارجی مبنی بر آسیب وارده شده به سامانه پدافندی فرودگاه امام را تکذیب کرد و گفته فرودگاه امام یک فرودگاه مسافری است و اصلا سامانه پدافندی در آن وجود ندارد. 

بعد عملیات اسرائیلی‌ها علیه مراکز نظامی ایران در استان‌های تهران، خوزستان و ایلام که با واکنش سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور روبه‌رو شد، از صبح امروز کشور‌های مختلف جهان نسبت به این اقدام اسرائیلی‌ها واکنش نشان دادند. در این حمله دو تن از نیروهای ارتش به شهادت رسیدند. 

عباس عراقچی عصر امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ KHAMENEI.IR تاکید کرده که ایران در حفاظت و دفاع از منافع و تمامیت ارضی و مردمش هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیست.