به گزارش اکوایران، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: «اسرائیل هیچ تضمینی نداده است که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار نخواهد داد.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفته که اسرائیل به دولت بایدن اطمینان نداده است که هدف قرار دادن تأسیسات هسته‌ای ایران در تلافی حملات موشکی بالستیک جمهو ری اسلامی در اوایل این هفته از گزینه‌های روی میز خارج شود. 

این مقام افزود «واقعاً سخت است که بگوییم» اسرائیل از سالگرد حملات 7 اکتبر برای تلافی استفاده خواهد کرد یا خیر.

خبر مرتبط
دعوت‌ ترامپ از اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران!

اکوایران: رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اسرائیل خواست در واکنش به حملات موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران به تاسیسات هسته‌ای حمله کند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوال سی‌ان‌ان که آیا اسرائیل به آمریکا اطمینان داده است که گزینه سایت‌های هسته‌ای ایران از روی میز خارج شده‌، گفت: «ما امیدواریم و انتظار داریم که مقداری خرد و همچنین قدرت ببینیم، اما همانطور که می‌دانید، هیچ تضمینی وجود ندارد.»

اوایل این هفته، رئیس جمهور جو بایدن گفت که ایالات متحده از هدف قرار دادن برنامه هسته‌ای ایران توسط اسرائیل حمایت نخواهد کرد.

مقامات ایالات متحده همچنین هنوز در مورد اینکه چه زمانی پاسخ اسرائیل تصمیم گیری یا اجرا می‌شود، اطلاعی ندارند.

این مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل از سالگرد حمله حماس برای انتقام علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد کرد، گفت: «گفتن این موضوع واقعا سخت است.»

این مقام مسئول گفت من تصور می‌کنم ‌آن‌ها از حمله در هفت اکتبر اجتناب می‌کنند بنابراین هر اتفاقی بیفتد قبل یا بعد از 7 اکتبر خواهد بود.

این مقام گفت، ایالات متحده تقریباً یک سال است که برای جلوگیری از تبدیل درگیری به یک جنگ بزرگ تلاش کرده است. او افزود در حال حاضر، «در آستانه آن هستیم.»