در پی حمله امروز اسراییل به بیروت، مقامات امنیتی و نظامی ایران واکنش نشان دادند و این اقدام را محکوم کردند.

خبر مرتبط
در لبنان چه خبر است؟ آخرین روایت‌ها از حمله اسرائیل

اکوایران: چند انفجار بزرگ عصر جمعه بیروت، پایتخت لبنان را لرزاندند.

مسعود پزشکیان، رییس جمهور: حملات امروز رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه در بیروت، یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل پنهان است که ماهیت تروریسم دولتی این رژیم را بار دیگر آشکار کرد.

جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان، نشانه‌ای از استیصال جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین تروریسم دولتی بوده و ثابت کرد که این رژیم بزرگ‌ترین تهدیدکننده صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است. انتظار می‌رود تمامی کشورهای جهان و به‌ویژه کشورهای اسلامی، با قاطعیت این جنایت را محکوم کنند.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی: دشمنان ما و رژیم صهیونیستی بدانند که جبهه مقاومت هرگز این اجازه را نداده و به طور قطع به این جنایات جواب محکم و دندان شکنی خواهد داد که مردم بی گناه را در لبنان و فلسطین و غزه به خاک و خون می‌کشند.

علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی: جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان محکوم است. آنها باید بدانند «مقاومت» آرمانی غیرقابل بازگشت برای آزادیخواهان جهان است. هر کشتاری خونی تازه به پیکره این راه تزریق می‌کند. بدانید که آرمان‌ها ضدگلوله هستند و نابودی شما قطعی است.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: رژیم صهیونسیتی با اقدام امروز، دروازه جهنم را به روی خود باز کرد.

احمد وحیدی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه:حزب‌الله فرماندهان بسیار زیادی را تربیت کرده و هر فرمانده‌ای شهید می‌شود فرمانده‌ای دیگر به میدان می‌آید و حزب‌الله هیچ وقت تضعیف نشد

علی لاریجانی، دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی: مقاومت فرماندهان و کادری قوی دارد و هر فرمانده‌ای شهید شود، جایگزین خواهد داشت/اسرائیل دارد از خطوط قرمز ایران عبور می‌کند و ماجرا جدی خواهد شد. 

مرتضی سرمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه: این حمله وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی صورت گرفته، علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان به شمار می‌رود.

محسن رضایی، عضو تشخیص مصلت نظام: مشخص شد که سازمان‌های بین‌المللی و رهبران جهان، مشابه دوران هیتلر، با مماشات راه باند جنایتکار و نژادپرست نتانیاهو را باز گذاشته‌اند. اگر آزادیخواهان جهان بپا نخیزند و جلوی او را نگیرند، تاریخ یکی از تلخ‌ترین دوران خود را خواهد دید.

پس از لبنان، به دمشق و بعد از آن به بغداد و اگر طعم خونریزی مست‌شان کند، حتی شاید به ایران حمله کند! لذا دولت‌های سوریه، عراق و ایران هرچه‌ زودتر در این خصوص تصمیم بگیرند.

سعید جلیلی، عضو تشخیص مصلحت نطام با محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیه تاکید کرد که امروز حزب‌الله نه‌فقط تنها نیست، بلکه در کانون توجه همۀ آزادگان جهان قرار دارد.