به گزارش اکوایران، چین انتشار داده‌های مربوط به نرخ بیکاری جوانان را به حالت تعلیق درآورد تا پیچیدگی‌های اعداد را برطرف کند و نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد شفافیت داده‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان را تشدید کند.

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، اداره ملی آمار چین در گزارش فعالیت اقتصادی خود در ماه ژوئیه در روز سه‌شنبه، آماری را برای نرخ بیکاری افراد 16 تا 24 ساله منتشر نکرد. بیکاری جوانان در ماه ژوئن به رکورد 21.3 درصد رسید و این اداره ماه گذشته نشان داد که این رقم احتمالاً افزایش خواهد یافت.

فو لینگهوی، سخنگوی اداره ملی آمار چین گفت که آمار نیروی کار نیاز به «بهینه‌سازی بیشتر» دارد و تحقیقات بیشتری باید در مورد اینکه «آیا دانشجویانی که قبل از فارغ التحصیلی به دنبال شغل هستند باید در آمار نیروی کار محاسبه شود یا خیر» انجام شود.

de12f2f2-0449-4d40-b985-56e0d88b81bb (1)

این اقدام آخرین نمونه از این است که چگونه دولت رئیس جمهور شی جین پینگ دسترسی به اطلاعات را محدود می‌کند تا از انتشار داده‌هایی که حساس می‌داند محافظت کند.

چین طی سال گذشته دسترسی‌ها به داده‌های شرکتی، اسناد دادگاه، مجلات دانشگاهی و شبکه‌های تخصصی که به کسب‌وکارها خدمت می‌کنند را مورد حمله قرار داده است و این امر مانع از توانایی سرمایه‌گذاران برای ارزیابی اقتصاد شده است. مقامات همچنین خطرات اقتصادی مانند کاهش تورم را کم اهمیت جلوه داده‌اند، به طوری که برخی از تحلیل‌گران مستقر در چین می‌گویند که تنظیم‌کننده‌ها و شرکت های آن‌ها به آن‌ها دستور داده‌اند که در مورد این موضوع به طور علنی صحبت نکنند.

کارلوس کازانووا، اقتصاددان ارشد آسیا در Union Bancaire Privee، گفت: «تصمیم برای توقف انتشار داده‌های بیکاری جوانان به احساسات سرمایه‌گذاران بین‌المللی کمکی نمی‌کند، زیرا این امر مستلزم بدتر شدن وجهه است. او پیش‌بینی کرده بود که نرخ بیکاری جوانان در ماه جولای به 22 درصد برسد، اگرچه حذف داده‌ها نشان می‌دهد که رقم واقعی احتمالاً بالاتر از این است.»

داده‌های بیکاری جوانان از نظر سیاسی برای حزب کمونیست که در مورد حفظ ثبات اجتماعی وسواس دارد حساس است. اعتراضات سراسری سال گذشته علیه قوانین سختگیرانه همه‌گیر توسط دانشجویان رهبری شد و برخی از آنها خواستار کناره‌گیری شی جین پینگ شدند.

اقتصاددانان گفتند که حذف داده‌های بیکاری جوانان نشان می‌دهد که مقامات نگران گسترش احساسات منفی در سراسر کشور هستند.

لوئیز لو، اقتصاددان در آکسفورد اکونومیکس گفت: «مقامات به وضوح تشخیص می‌دهند که این یک بحران اعتماد است.»

بیکاری جوانان از سال گذشته به شدت افزایش یافته است، که نشانه‌ای از ضعیف شدن اقتصاد با عقب‌نشینی کارفرمایان از استخدام است، اما همچنین اثرات باقی‌مانده ناشی از سرکوب بخش فناوری، که زمانی صنعت پرسود برای بسیاری از جوانان بود نیز می‌باشد.

تابستان معمولاً شاهد جهش در نرخ اشتغال جوانان است زیرا ده‌ها میلیون فارغ التحصیل وارد بازار کار می‌شوند. دولت قبلاً گفته بود که تقریباً 12 میلیون دانشجو از دانشگاه‌ها و کالج‌ها در سال 2023 فارغ التحصیل خواهند شد.

ارقام اداره ملی امار چین در روز سه‌شنبه تضعیف بازار کار را نشان می‌دهد، به طوری که نرخ بیکاری شهری در ژوئیه از 5.2 درصد در ژوئن به 5.3 درصد افزایش یافته و فعالیت اقتصادی کاهش یافته است. کمی قبل از این داده‌ها، بانک مرکزی چین به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را به بیشترین میزان از سال 2020 کاهش داد.

گری نگ، اقتصاددان ارشد در Natixis، گفت که حذف برخی از داده‌های مشاغل درک چشم‌انداز اشتغال جوانان چین را دشوارتر می کند، که با توجه به فشارهای اقتصادی فعلی این کشور، یک شاخص «مهم» است.

او افزود: «با این حال، اگر این توقف به منظور بهبود روش‌شناسی آماری باشد، آسیب به اعتماد سرمایه‌گذاران به این بستگی دارد که آیا مجموعه داده‌های جدید می‌تواند تصویر بهتری ارائه دهد یا خیر».

خوش‌بینی کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید

طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، در بحبوحه افزایش گسترده خوش‌بینی‌ها نسبت به چشم‌انداز اقتصاد، احساسات مثبت کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده در ماه جولای به بالاترین حد در هشت ماه گذشته رسید.

نتایج نظرسنجی ماهانه NFIB منعکس‌کننده بهبود معیارهای مختلف احساسات مصرف‌کننده ایالات متحده در ماه‌های اخیر و همچنین افزایش اعتماد به وال استریت در مورد جلوگیری از رکود اقتصادی با کاهش تورم و ثابت ماندن استخدام‌ها است.

25 درصد از صاحبان مشاغل کوچک قیمت‌های فروش بالاتر از میانگین را گزارش کردند. حدود 42 درصد گفتند که فرصت‌های شغلی دارند که پر کردن آنها سخت است، بدون تغییر نسبت به ماه قبل.

بیل دانکلبرگ، اقتصاددان ارشد NFIB در بیانیه‌ای گفت: «تورم در خیابان اصلی اندکی کاهش یافته است، اما مشکل استخدام همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی تجارت است.