به گزارش فارس؛ بعد از تصویب مرحله بعدی عملیات رژیم اسرائیل در لبنان توسط کابینه جنگ، ارتش این رژیم از آغاز تهاجم زمینی خبر داد.

سخنگوی ارتش اشغالگران بامداد سه‌شنبه گفت: "نیروهای ارتش عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان آغاز کردند. این عملیات زمینی علیه اهداف حزب‌الله و با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای همراه است."

شبکه «الجزیره» به نقل از این نظامی صهیونیست گزارش داد: "نیروهای ما یک عملیات نظامی متمرکز زمینی را در جنوب لبنان علیه اهداف حزب‌الله در تعدادی از روستاها که تهدیدی برای شهرهای مرزی ما هستند، آغاز کردند".

ارتش رژیم صهیونیستی ضمن نام‌گذاری این عملیات به‌عنوان «تیرهای شمال»، اظهار کرد: "این عملیات بر اساس ارزیابی‌های وضعیت میدانی و به موازات نبرد در سایر جبهه‌ها ادامه دارد."

عقب نشینی اسرائیل از عملیات زمینی

پس از بیانیه ارتش اسرائیل برخی رسانه‌های عربی می‌گویند علیرغم این ادعا، تاکنون هیچ پیشروی زمینی توسط تانک یا نیروی نظامی در جنوب لبنان صورت نگرفته است.

به گزارش فارس؛ شبکه «المیادین» بامداد سه‌شنبه گزارش داد: «آنچه رسانه‌های اسرائیلی در مورد پیشروی زمینی در نزدیکی مرز گزارش می‌دهند، دروغ است».

برخی رسانه‌های عربی نیز خبر دادند که نیروهای نخبه یگان «رضوان» زیرمجموعه جنبش مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» وارد میدان شده‌اند.

در ادامه رسانه‌های اسرائیلی اعتراف کردند که هنوز دقایقی از آغاز پیشروی زمینی به سمت لبنان نگذشته بود که نظامیان این رژیم به دلیل شدت آتش و تیراندازی مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

این رسانه‌ها به نقل از نظامیانی که از مهلکه جنوب لبنان به عقب گریخته‌اند، نوشتند: «به نظر می‌رسد ما با ارواح می‌جنگیم و آتش از زمین بیرون می‌آید».

حمله اسرائیل به سوریه با هدف ترور؟

تسنیم، هم به نقل از خبرنگار اسپوتنیک روسیه بامداد امروز سه شنبه از مقابله ‍ پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق خبر داد.

منابع خبری دیگر نیز گزارش دادند که صدای چندین رشته انفجار در دمشق پایتخت سوریه شنیده شد. برخی منابع از تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در حومه دمشق خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این حمله را تأیید و از تلاش پدافند این کشور برای رهگیری موشک‌های اسرائیلی خبر داده است.

کمتر از یک ساعت، منابع خبری سوری از شنیده شدن صدای انفجارهای جدید در اطراف دمشق خبر دادند.

رسانه‌های سوریه گزارش دادند که هواپیماهای اسرائیلی تعدادی موشک از جولان اشغالی سوریه شلیک کردند و برخی از سایت‌ها را در جنوب غربی دمشق هدف قرار دادند.

لحظاتی بعد رسانه‌های سوری از حمله سوم رژیم اسرائیل به دمشق خبر داد. گفته می‌شود این حملات با هدف ترور بوده است ولی مشخص نیست چه کسی ترور شده است و اساسا این ادعا درست هست یا نه؟

ظاهرا در حمله چهارم اسرائیل یک ساختمان و خودرو هم هدف گرفته شده است،خبرنگار شام اف ام از شهادت «صفاء احمد» خبرنگار سوری در حمله رژیم صهیونیستی به دمشق خبر داد.