به گزارش اکوایران، جنبش حماس اعلام کرد که در حمله روز دوشنبه اسرائیل رهبر این گروه در لبنان کشته شده است، این در حالی است که یک گروه مبارز لبنانی دیگر نیز گفته که چند تن از رهبرانش در حمله به بیروت کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گروه فلسطینی حماس اعلام کرد فتح شریف ابوالامین رهبر این جنبش در لبنان به همراه همسر، پسر و دخترش در حمله‌ای که خانه آنها را در اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب شهر صور در ساعات اولیه روز دوشنبه هدف قرار داد، کشته شدند.

در همین حال خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع امنیتی لبنان از کشته شدن چهار نفر در حمله اسرائیل به بیروت خبر داده است. این اولین حمله اسرائیل به مرکز شهر بیروت از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر سال گذشته تا کنون است. 

این منابع امنیتی درباره جزئیات این حمله گفته‌اند یک پهپاد اسرائیلی به آپارتمانی که متعلق به دو عضو گروه اسلام‌گرای لبنانی جماعت اسلامی بوده حمله کرده است. این منبع امنیتی همچنین گفته است: «حداقل چهار نفر در حمله هدفمند پهپاد اسرائیلی به یک آپارتمان متعلق به جماعت اسلامی در مرکز شهر بیروت کشته شدند.»

گروه جماعت اسلامی در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و مانند حماس به عنوان شاخه‌ای از اخوان‌المسلمین فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه از زمان آغاز حملات اسرائیل به جنوب لبنان بارها هدف حملات اسرائیل قرار گرفته است.

 منابع عبری اسرائیلی مدعی کشته شدن شیخ محمد طقوش، دبیرکل جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش اسرائیل به الکولا در بیروت شده‌اند. وی از نزدیکان سنوار و نصرالله بود و رابط بین حماس و حزب الله محسوب میشد.

تلویزیون لبنان تصاویری را نشان داده که بخشی از کف یک طبقه از ساختمان مورد حمله در محله سنی‌نشین الکولا را نشان می‌دهند که تخریب شده است. این منطقه نزدیک جاده‌ای است که به فرودگاه بیروت می‌رسد. 

در اثر حملات اسرائیل به لبنان در روز یک‌شنبه ۲۹ سپتامبر نیز حداقل ۱۰۵ نفر کشته شدند.