به گزارش اکوایران؛ طبق اعلام سازمان املاک تملیکی شرایط شرکت و جدول زمانبندی حراج چای دبش در استان های تهران و هرمزگان از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مشخص شد. طبق شرایط اعلامی تسهیلاتی در نظر گرفته شده و در صورت عدم تقاضای خرید نقدی مهلت ۴ ماهه عرضه می شود.

همچنین دریافت ضمانتنامه معتبر بانکی با سررسید حداکثر ۴ ماهه جزو شرایط جدید فروش در نظر گرفته شد.

جزئیات  شرایط شرکت در حراج حضوری چای بدین شرح است:

۱ -دو حراج حضوری (مطابق جدول زمانبندی پیوست) در استان هرمزگان (جهت فروش چای موجود در استان هرمزگان) و استان تهران (جهت فروش چای موجود در استان های تهران و البرز)

۲- با توجه به مصوبات مراجع قضائی اولویت عرضه کالا در حراج حضوری به صورت نقدی می باشد و در صورت عدم تقاضا جهت خرید نقدی در همان جلسه حراج، کالا به صورت اعطای مهلت ۴ ماهه عرضه می گردد.

۳- در حراج حضوری به صورت نقد و یا به صورت اعطای مهلت، معادل ۱۰ درصد قیمت پیشنهادی فی‌المجلس به صورت نقدی به عنوان ودیعه و حسن انجام تعهدات اخذ می‌گردد. این مبلغ به عنوان بخشی از ثمن معامله محسوب می‌شود.

۴- در شرایط فروش نقدی، ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف ۳ روز اداری می باید پرداخت گردد در غیر این صورت ودیعه ضبط و کالا بلافاصله مجدداً عرضه می شود.

۵- برای کالاهایی که تاریخ مصرف آنها کمتر از ۴ ماه است فروش به دو صورت ذیل صورت می پذیرد:

الف) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف ۳ روز اداری

ب) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و تودیع ۹۰ درصد ضمانتنامه بانکی به صورت یکجا (با سر رسید حداکثر ۴ ماه ظرف ۳ روز اداری).

۶- برای کالاهایی که تاریخ مصرف آنها بیش از ۴ ماه است فروش به دو صورت ذیل صورت می پذیرد:

الف) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و ۹۰ درصد مابقی ثمن معامله حداکثر ظرف ۳ روز اداری

ب) پرداخت ۱۰ درصد ودیعه فی المجلس و تودیع ضمانتنامه بانکی در ابتدای هر ماه و حداکثر با سررسید دو ماهه (با سر رسید ماهانه به ترتیب ۵۰ درصد و ۴۰ درصدثمن معامله) و تحویل کالا به صورت تدریجی. درصورت واریز وجه و خروج کالا معادل آن از ضمانتنامه های بانکی تودیع شده با هماهنگی ذیحسابی سازمان آزاد می‌شود.

نکته ۱: ودیعه نقدی اخذ شده در جلسه حراج و ضمانتنامه های بانکی تودیعی در تمامی اشکال موضوع شرایط فروش این حراج در صورت عدم ارائه به موقع تضامین بانکی و یا عدم خروج کالا ضبط خواهد شد.

نکته ۲: خروج کل محموله از انبار سازمان حداکثر ظرف ۷ روز اداری. مهلت خروج کالا از انبار در صورت ارائه دلایل موجه از طرف خریدار و ارائه گزارش استان، به تشخیص شورای فروش قابل تمدید می باشد. به این مهلت هزینه انبارداری و نگهداری تعلق می گیرد.

نکته ۳: در هر حال سقف مهلت اعطایی برای خروج کالا از انبار استان باید حداقل ۱۰ روز کمتر از تاریخ مصرف باقیمانده آن باشد.