به گزارش اکوایران، برخی از دموکرات‌های وفادار به جو بایدن، روز سه‌شنبه پرسش‌های جدیدی را درباره کمپین او برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ مطرح کردند و یکی از آنها خواستار کناره‌گیری او شد. تغییری روشن پس از اینکه بسیاری از او در پی عملکرد متزلزل مناظره هفته گذشته دفاع کردند.

دموکرات‌ها و استراتژیست‌های سیاسی گفته‌اند که آیا بایدن باید پس از عملکرد متزلزلش در مناظره‌ علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، به تلاش خود برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 ادامه دهد یا خیر.

به گفته رویترز، اما بایدن تحت فشار است. برخی از حامیان مالی خواستار کناره‌گیری او شده‌اند و سایر دموکرات‌ها آشکارا نگران هستند که او برای شکست ترامپ در نوامبر آماده نیست.

به گفته یکی از دستیاران دموکرات مجلس نمایندگان، 25 نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در حال آماده شدن برای درخواست از بایدن برای کناره‌گیری در صورتی که در روزهای آینده متزلزل به نظر برسد، هستند.

یکی دیگر از دستیاران دموکرات مجلس نمایندگان گفت که دموکرات‌‌های میانه‌رو مجلس نمایندگان در ایالت‌های سرنوشت‌ساز، این هفته در مناطق خود با سوالاتی مواجه شده‌اند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که پس از مناظره انجام شد، نشان می‌دهد که از هر سه دموکرات، یک نفر فکر می‌کند بایدن باید به تلاش برای انتخاب مجدد خود پایان دهد.

لوید داگت، نماینده ایالات متحده، اولین دموکرات کنگره بود که خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شد. او در مصاحبه‌ای به ان‌بی‌سی نیوز گفت که امیدوار است سایر قانونگذاران دموکرات از او پیروی کنند.

یک دموکرات دیگر گفت: «به نظر می‌رسد که سد شکسته است.»

نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی بر موفقیت‌های چندگانه بایدن در قانون‌گذاری تاکید کرد، اما گفت که این سوال که آیا عملکرد مناظره‌اش یک شبه است یا یک مشکل سلامتی گسترده‌تر، مشروع است. او گفت که ترامپ نیز باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

پلوسی گفت: «من فکر می کنم این یک سوال مشروع است که بگوییم این یک مرحله است یا شرایط همین است؟ بنابراین وقتی مردم این سوال را می‌پرسند، برای هر دو نامزد مشروع است.»

بلافاصله پس از مناظره، پلوسی حمایت قاطع خود را نشان داد. او سپس گفت: «تصمیم جو بایدن برای پیش رفتن تصمیمی است که همه ما به دلیل سوابق او و عملکردی که به همراه خواهد داشت از آن استقبال خواهیم کرد.»

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که بایدن یک «حادثه» نداشته است، بلکه شب بدی داشته است.

انتخابات آمریکا

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور، در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس درباره خواسته داگت گفت: «ببینید، جو بایدن نامزد ماست. ما یک بار ترامپ را شکست دادیم و او را دوباره شکست خواهیم داد. تمام.»

بایدن که شامگاه سه‌شنبه در یک رویداد مبارزاتی در ویرجینیا صحبت می‌کرد، عملکرد خود را ناشی از کمبود خواب دانست و گفت که کمپین او از زمان مناظره 38 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

«واقعیت این است که می‌دانید، من خیلی باهوش نبودم. من تصمیم گرفتم چند بار به دور دنیا سفر کنم و از حدود 100 منطقه زمانی عبور کنم. به حرف کارکنانم گوش نکردم و برگشتم و نزدیک بود روی صحنه بخوابم. این بهانه نیست اما یک توضیح است.»

برخی از دموکرات‌ها گفتند که بایدن باید به آینده گسترده‌تر حزب فکر کند.

مایک کویگلی، نماینده میانه رو از ایلینوی، روز سه شنبه به سی‌‌ان‌ان گفت: «او باید با خودش صادق باشد. این تصمیم اوست. من فقط می‌خواهم که او در این زمان از تأثیر آن نه فقط بر روی رقابتش، بلکه در تمام رقابت‌های دیگر که در ماه نوامبر برگزار می‌شوند، آگاه باشد.»

جیم کلیبرن، نماینده دموکرات روز سه شنبه به ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت که در صورت کناره گیری بایدن، از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور حمایت خواهد کرد تا نامزد دموکرات‌‌ها شود.

جارد گلدن، نماینده دموکرات مین، روز سه‌شنبه پیش‌بینی کرد که ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد، همانطور که ماری گلونکمپ پرز، نماینده دموکرات ایالت واشنگتن نیز چنین کرد.

رئیس جمهور و کمپین او در تلاش برای تقویت حمایت هستند. مقامات کاخ سفید گفتند، بایدن روز چهارشنبه با فرمانداران دموکرات به صورت مجازی و حضوری در کاخ سفید دیدار خواهد کرد و این هفته با قانونگذاران صحبت خواهد کرد.

یکی از دستیاران دموکرات مجلس نمایندگان گفت که اعضا از عدم اطلاع رسانی مایوس شده‌اند.

داگت به ان‌بی‌سی نیوز گفت که از کاخ سفید خواسته است که شخصاً با بایدن درباره درخواست او برای کناره‌گیری صحبت کند، اما پاسخی از او دریافت نکرده است.

ستاد انتخاباتی بایدن در روزهای یکشنبه و دوشنبه تماس‌های تلفنی دشواری با سرمایه‌گذاران مهمی داشت که برنامه‌های او برای ماندن در رقابت را زیر سوال بردند.

سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که چرا بایدن بعد از مناظره‌اش مصاحبه‌های رسانه‌ای یا کنفرانس‌های مطبوعاتی بیشتری انجام نداده است، ژان پیر به بازدید او از یک وافل فروشی در آتلانتا در عصر مناظره و تعاملات بعدی با حامیانش اشاره کرد.

بایدن قرار است این هفته با ای‌بی‌سی مصاحبه کند و در نظر دارد هفته آینده در نشست ناتو کنفرانس خبری برگزار کند. دستیار دموکراتیک هیل گفت که مصاحبه ای‌بی‌سی بسیار مهم است و قانونگذاران به دنبال این هستند که ببینند او می‌تواند به سؤالات سریع دهد یا نه.

در همین حال، ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد که او و متحدان دموکراتش در سه ماهه دوم 264 میلیون دلار جمع‌آوری کرده‌اند، از جمله 127 میلیون دلار در ژوئن و رکورد جمع‌آوری کمک‌های مالی مردمی در روز مناظره بایدن شکسته شده است.