به گزارش اکوایران، سه منبع امنیتی لبنانی روز شنبه به رویترز گفتند که حملات هوایی ادامه‌دار اسرائیل به حومه جنوبی بیروت از روز جمعه، نیروهای امدادی را از جستجوی محل حمله اسرائیل که گفته می‌شود هدفش هاشم صفی‌الدین، گزینه رهبری بعدی حزب‌الله است، باز داشته است.

یکی از این منابع گفت که صفی‌الدین از زمان حمله روز جمعه غیر قابل دسترس بوده است، کسی که به طور گسترده انتظار می‌رود جانشین سید حسن نصرالله شود.

منابع اسرائیلی هم به اسکای نیوز عربی گفته‌اند که جانشین احتمالی حسن نصرالله، رهبر فقید  حزب‌الله، در یک حمله هوایی شدید به حومه جنوبی بیروت در  بامداد جمعه جان باخته است.

خبر مرتبط
سی‌ا‌ن‌ان: اسرائیل تضمینی برای هدف نگرفتن تاسیسات اتمی ایران به آمریکا نداده/ سالگرد حملات 7 اکتبر روز تلافی تل‌آویو؟

اکوایران: یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفته اسرائیل هیچ تضمینی نداده تا تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار ندهد.

منابع العربیه هم روز شنبه ادعا کرده‌اند که هاشم صفی‌الدین در حمله هوایی اسرائیل به همراه شماری از دستیاران، فرماندهان میدانی حزب‌الله و چند ایرانی جان باخته است. بر اساس این گزارش‌، محل حضور هاشم صفی‌الدین در حومه جنوبی بیروت، که بامداد جمعه هدف قرار گرفت، در عمق زیادی از زیر زمین قرار داشت.

پیشتر، یک منبع امنیتی لبنانی در تماس با العربیه تأیید کرده بود که ارتباط با هاشم صفی‌الدین پس از حمله هوایی مذکور قطع شده است. منابع العربیه ادعا کرده‌اند که اسرائیل از درگذشت هاشم صفی‌الدین و تمام افرادی که همراه او بودند، اطمینان حاصل کرده است.