به گزارش اکوایران، دونالد ترامپ تروث سناتور جی دی ونس را به عنوان گزینه خود برای معاونت ریاست جمهوری معرفی کرد.

به نوشته گاردین، دونالد ترامپ، جی دی ونس، سناتور اوهایو را که خود را با جناح راست پوپولیست هم‌سو کرده است، به عنوان معاون خود در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در روز دوشنبه معرفی کرد.

ترامپ در شبکه اجتماعی تروث نوشت: «پس از مشورت و تفکر طولانی و با توجه به استعدادهای فوق العاده بسیاری دیگر، به این نتیجه رسیدم که بهترین فرد برای تصدی سمت معاون رئیس جمهور ایالات متحده، سناتور جی دی ونس از ایالت بزرگ اوهایو است».

زمانی که ترامپ برای اولین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، نامزدی ونس برای شرکت در کنار او غیرقابل قبول به نظر می رسید. ونس در اکتبر 2016 در مصاحبه ای با چارلی رز گفت: «من مردی هستم که هرگز ترامپ مورد پسندم نیست، هرگز او را دوست نداشتم». بر اساس توصیف ونس در آن زمان، ترامپ یک «نامزد وحشتناک» بود. او حتی در پیام‌هایی که به یکی از هم‌حزبی‌های سابقش ارسال می‌کرد، با صدای اظهار داشت که به این فکر می‌کند که آیا ترامپ بیشتر «یک احمق بدبین مانند نیکسون» است یا بدتر از آن «هیتلر آمریکا».

از آن زمان به بعد، ونس در چرخشی چشمگیر به یک شخصیت مهم در جنبش ماگا (دوباره آمریکا را سرافراز کنیم) و متحد نزدیک رئیس جمهور سابق مبدل شده که از برخی شمه‌های اقتدارگرایانه ترامپ حمایت کرده است -مانند زیر سوال بردن نتایج انتخابات 2020 و استقبال از پیشنهاد ترامپ برای پاکسازی کارمندان دولت در صورت انتخاب مجدد.

واکنش ونس به سوءقصد به ترامپ در روز شنبه نیز قابل توجه بود. ونس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «فرض اصلی کمپین بایدن این است که رئیس جمهور دونالد ترامپ یک فاشیست مستبد است که باید به هر قیمتی جلوی او گرفته شود. این لفاظی مستقیماً به سوء قصد رئیس جمهور ترامپ منجر شد».

ونس قبلاً یک بار در حالی که برای کرسی سنا به نمایندگی از اوهایو مبارزه می‌کرد، از سبک ترامپ استفاده کرد. در طول انتخابات مقدماتی، ونس خود را به عنوان یک پوپولیست دست راستی به سبک ترامپ معرفی کرد. او از «نخبگان» انتقاد کرد، توییت‌های تحقیرآمیز درباره جنایت در شهر نیویورک منتشر کرد، نظریه نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه «جایگزین بزرگ» را در برنامه تاکر کارلسون ترویج کرد و ریش گذاشت. او با طوفانی از تبلیغات منفی از سوی باشگاه محافظه‌کار و بازار آزاد برای رشد مواجه شد که به هویت گذشته او به عنوان یک «ترامپ‌ستیز» به عنوان دلیلی بر دروغگویی او اشاره می‌کرد.

میلیاردر فناوری پیتر تیل، که قبلاً از استارت‌آپ سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر ونس حمایت کرده بود، مبالغ بی‌سابقه‌ای پول به کمپین او تزریق و ترامپ از ونس حمایت کرد - و باعث پیروزی او در انتخابات مقدماتی شد. هنگامی که او تیم رایان نماینده سابق دموکرات کنگره را در انتخابات نوامبر 2022 شکست داد، جایگاه او را در جنبش فوق راست‌گرای ماگا تثبیت شد.

ونس در این مقام خود با جناح راست پوپولیست همسو می شود و نقش ایالات متحده را در درگیری‌های خارجی زیر سوال برده و از قوانین داخلی مورد حمایت راست‌گراها حمایت می‌کند. به عنوان مثال، در سال 2023، او لایحه ای را ارائه کرد که انگلیسی را به زبان رسمی ایالات متحده تبدیل می کرد.