به گزارش اکوایران، پس از آنکه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل اعلام کردند نیروهای اسرائیل به برخی از مواضع آن‌ها در جنوب لبنان شلیک کرده‌اند، منابع امنیتی گفتند که در یک حمله هوایی اسرائیل که روز پنجشنبه (19 مهر) رخ داد، حداقل یک مقام ارشد حزب‌الله در مرکز بیروت هدف قرار گرفت.

به نوشته رویترز، در این حملات 11 نفر جان باختند و دست‌کم 48 نفر زخمی شدند. مشخص نیست که اهداف حزب‌الله چه کسانی بوده‌اند؛ با این حال، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل مدعی شده هدف این حملات، «وفیق صفا» مسئول هماهنگی حزب‌الله بوده است.

این محله قبلا مورد حمله اسرائیل قرار نگرفته بود. هیچ اظهارنظری فوری از سوی ارتش اسرائیل ارائه نشده است.

شبکه الحدث، وفیق صفا را مسئول هماهنگی و ارتباطات حزب‌الله و یکی از شخصیت‌های کلیدی این گروه در امور امنیتی و سیاسی معرفی کرده است. او نقش مهمی در مذاکرات سیاسی و امنیتی، از جمله مبادله اسرا بین حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶، ایفا کرده بود.

در حالی که کانال ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که در حمله پهپادی به بیروت، وفیق صفا، هدف گرفته شده، خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع امنیتی گزارش داد که وفیق صفا از این حمله جان سالم به در برده است.

همچنین خبرگزاری الجزیره به نقل از «منابع موثق در حزب‌الله» مدعی شد که وفیق صفا در حمله امشب اسرائیل به منطقه بسطا کشته نشده و بعد از حمله سریعا به مکانی امن منتقل شده است.