مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفته که تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از خودروهای لوکس و ۳۰۰ میلیارد تومان از خانه‌های لوکس مالیات اخذ شده است.

به گفته مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی در سه سال گذشته در مجموع ۱۸۸ هزار و ۳۴۴ واحد مسکونی گران قیمت شناسایی شدند که از این تعداد واحد مسکونی، ۶ هزار میلیارد تومان مالیات مطالبه شده اما فقط ۳۰۰ میلیارد تومن مالیات وصول شده است. 

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ خبر داده که با آغاز مردادماه، افزایش بی‌سابقه دمای هوا و با رصد برخط مصارف برق شهر تهران، برق ۵۰ دستگاه اداری پُرمصرف پایتخت شامل سازمان شهرداری‌های کشور، سازمان توسعه و نوسازی صنایع، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و ساختمان مرکزی بانک اقتصاد نوین قطع شده است.

بعد از آنکه وزیر راه و شهرسازی، آزادسازی قیمت پروازها که توسط دیوان عدالت تایید شده بود را به دلیل به اتمام رسیدن دوره اجرای قانون برنامه پنجم زیر سوال برد، حالا معاون هیات عمومی دیوان عدالت، اعلام کرده که وزیر راه حق تفسیر قانون را ندارد. 

عضو انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی از افزایش ٣٠ درصدی نرخ بلیت قطارهای ۵ ستاره خبر داد و گفت: قیمت این بلیت‌ها برای گردشگران خارجی تا ۵٠ درصد افزایش پیدا کرده است که البته مشمول اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود. 

در ۴ ماهه ابتدایی امسال، ۸ میلیون و ۲۴۷ هزار تن کالای اساسی به ارزش ۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار وارد کشور شده، این واردات از نظر وزنی رشدی ۸ درصد داشته اما از حیث ارزش کاهشی ۶ درصدی رو ثبت کرده است. 

گمرک خبر داده که واردات شمش طلا در ۴ ماهه ابتدایی امسال به ۱۲ تن و ۲۶۰ کیلو رسیده و ارزش این میزان واردات ۷۷۹ میلیون دلار بوده است.  

رئیس‌کل گمرک خبر داده که در چهار ماهه ابتدایی امسال ۹ هزار و ۵۹۲ دستگاه خودرو به ارزش ۱۹۲ میلیون و ۲۸ هزار دلار خودرو سواری نو وارد کشور و از گمرکات ترخیص شده است. 

مصوبه قیمت گاز خوراک و سوخت شرکت‌های پتروشیمی که از ابتدای سال ۱۴۰۲، هر متر مکعب ۷ هزار و ۴ هزار تومن تعیین شده بود، باطل شد. این خبر را انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی داده است. 

نخست وزیر ژاپن در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب بر توسعه روابط دو کشور بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران تاکید کرد.

معاون حمل و نقل وزارت صمت از پایان همیشگی تولید پژو پارس در ایران خودرو خبر داد. 

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفته طبق داده‌های ایستگاهی هواشناسی، میانگین دمای کشور در تیرماه به ۳۰.۷ درجه سلسیوس رسید که ۱.۳ درجه گرم‌تر از حالت طبیعی است. 

رئیس کل دادگستری استان تهران گفته با یک بدهکار بانکی که ۳۰ هزار میلیارد تومان به شبکه بانکی کشور بدهکار بوده توافق شده که ۱۲ هزار میلیارد از بدهی خودش را با معرفی اموال به شبکه بانکی کشور برگرداند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه از اشتیاق عربستان برای همکاری اقتصادی با ایران خبر داده و گفته کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عربستان به زودی برگزار می‌شود.