به گزارش اکوایران، امروز با وجود اینکه شاهد مناظرات انتخاباتی نبودیم، اما نامزدهای ریاست جمهوری با حاشیه‌های زیادی مواجه بودند.

آخرین شب از میزگرد فرهنگی انتخابات، امشب میزبان مسعود پزشکیان بود. محمد فاضلی و محمد بهشتی این نامزد ریاست جمهوری را همراهی کردند، اما همراهی فاضلی تا انتهای برنامه ممکن نشد. 

در بخشی از این میزگرد بین محمد فاضلی به عنوان مشاور پزشکیان و شهاب اسفندیاری کارشناس برنامه میزگرد فرهنگی درگیری لفظی اتفاق افتاد. 

اسفندیاری خطاب به پزشکیان گفت: «آقای پزشکیان، کسی که کنار شما نشسته است به‌ دلیل تخلف از دانشگاه اخراج شده است.» پاسخ فاضلی به این صحبت‌ ناتمام ماند و صداوسیما میکروفون دو طرف را قطع که در نهایت فاضلی برنامه را ترک کرد.

پزشکیان در واکنش به صحبت‌های این دو نفر گفت: همین نشان می‌دهد در فرهنگ مشکل داریم.

ترک برنامه توسط فاضلی و صحبت‌های او در حین برنامه با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و طوفان توییتری به راه انداخت. 

واکنش‌ها نسبت به قطع میکروفون محمد فاضلی در تلویزیون

یکی از اولین واکنش‌ها نسبت به این اتفاق مربوط به علی ربیعی بود. او در شبکه ایکس نوشت: 

لَّا یُحِبُّ اللَّهُ الْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ إِلَّا مَن ظُلِمَ  وَکَانَ اللَّهُ سَمِیعًا عَلِیمًا

سوره نساء آیه ۱۴۸

خدا بلند کردن صدا را به بدگویى دوست ندارد، مگر از آن کس که به او ستمى شده باشد، و خدا شنوا و داناست.

 محسن برهانی حقوقدان و دیگر استاد اخراجی دانشگاه تهران نیز در توییتی نسبت به عملکرد صداوسیما نوشت: 

«به عنوان معلمی که داغ دانشگاه را چشیده است، دکتر فاضلی را درک می‌کنم، ولی اگر جای ایشان بودم صبوری پیش می‌گرفتم و در دام کارشناس نمی‌افتادم.
اما یادمان باشد که شروع کننده ظال‌متر است (البادی الظلم)؛ کارشناس مغالطه و مسأله را شخصی کرد.»

عبدالناصر همتی نیز در شبکه ایکس نسبت به رفتار محمد فاضلی با اشاره به شعار انتخاباتیش در سال ۱۴۰۰ نوشت: «امروز محمد فاضلی در برابر دروغ و ظلم صدا و سیما #زد_زیر_میز»

علی مطهری، نایب رئیس پیشین مجلس نیز در این باره گفت: «به نظر من مقصر اینجا آقای اسفندیاری بودند، یعنی این سوال مطرح کردن و وارد شدن به مسئله شخصی آقای فاضلی درست نبود و باعث عصبانیت ایشان شد.»

مطهری اظهار کرد: «مجری این برنامه می‌توانست بهتر عمل کند و اینقدر زود میکروفن را قطع نکند که باعث عصبانیت فاضلی شود. تقصیر بر گردن آقای اسفندیاری است و با اینکه او دوست ماست اما مقصر می‌دانم.»

بسیاری از اصحاب رسانه و فعالان توییتری هم نسبت به این اقدام فاضلی واکنش نشان دادند. حتی یک توییت جعلی منتسب به او در برخی کانال‌های خبری منتشر شد. این توییت واکنش محمد فاضلی را در پی داشت و او در توییتی نوشت: من هیچ توییتی نزده‌ام. صبر می‌کنم و در آرامش خواهم نوشت.

دفاع پورمحمدی از ظریف

امروز مصطفی پورمحمدی، یکی از 6 کاندیدای ریاست جمهوری از سخنان دیروز ظریف در نقد اصولگرایان استقبال کرد و در شبکه ایکس نوشت: «با اعداد بازی نکنید. سر مردم شیره نمالید.»

محمدجواد ظریف دیروز درباره تحریم‌ها گفته بود، «در سه سال دولت شهید رئیسی ۱۵۰۰ تحریم به ۲۵۷۰ رسید. اگر می‌خواهید سر مردم را با عدد شیره بمالید درست بمالید.»

اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره ۴ اعلام کرد، هر نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌تواند یک نفر نماینده به عنوان ناظر در هیأت‌های اجرایی شهرستان، بخش و شعب اخذ رأی «ثابت و سیار» داشته باشد.