سوده نجفی در دویست و چهل و ششمین جلسه شورای  شهر تهران با بیان اینکه در بازدید از منطقه ۱۹ متأسفانه شاهد کمبود سرانه های خدماتی، درمانی و بهداشتی بودیم، اظهار کرد: این منطقه حتی یک بیمارستان هم ندارد. درحالی که در برنامه ریزی ها قرار است ۴۰ هزار واحد مسکونی در منطقه ساخته شود و آنچه اهمیت دارد تأمین سرانه های درمانی و بهداشتی است.

وی افزود: مشکل بعدی فاضلاب ناحیه سه آن است که به دلیل روان بودن و عدم اتصال آن به فاضلاب شهری، کشت سبزیجات و سیفی جات و سلامت آن را به خطر انداخته است. شهرداری تصفیه خانه خلیج فارس را احداث کرده اما به دلیل مشکلات با شرکت آبفا، هنوز راه اندازی نشده است. همچنین ضروری است وزارت بهداشت در مورد سلامت محصولات توجه جدی داشته باشد.

نجفی با بیان اینکه ۲۵ هکتار زمین برای دپوی پسماند جهت تولید کمپوست در این منطقه واقع شده است، اظهار کرد: شیرابه و بوی نامطبوع پسماند دپو شده مشکل ساز شده است و متأسفانه این موضوع با وجود پیگیری ها حل نشده و سازمان پسماند باید آن را پیگیری کند.

وی با اعلام اینکه حجم عظیمی از تخلفات ساختمانی در ناحیه سه صورت گرفته است، یادآور شد: عده ای این مسیر را هدایت می کنند و با مردم قرارداد می بندند و بدون تأییدیه آتش نشانی و پروانه، ساخت و ساز انجام می دهند و با توجه به ایجاد انشعابات گاز، آب و برق، این ساخت و ساز ادامه پیدا می کند که نباید اینگونه باشد.

نجفی با تأکید بر اینکه ضعف عملکرد شرکت شهربان و حریم بان برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مشهود است، تصریح کرد: زمین های موجود زراعی است که به صورت ریزدانه تفکیک شده و به مردم داده شده که این ریزدانه ها به ریزدانه های کوچکتر و انبارها و منازل مسکونی تبدیل می شوند. اگر بتوانیم با جدیت ورود کنیم شاید بتوان این مشکل را در دوره ششم حل کرد.

در ادامه ناصر امانی در تذکری  با بیان اینکه امروز روز خانواده است، گفت:خانواده به عنوان اولین و مهمترین کانون جامعه است و باید مورد توجه برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار بگیرد. از طرفی تکریم بازنشستگان به عنوان شاغلین گذشته تأثیر زیادی بر ایجاد امید و اشتیاق دارد.

وی افزود: متأسفانه امروز بازنشستگان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که تکریم آنها را با مشکل مواجه کرده است. بازنشستگان شهرداری تهران نیز همچون دیگر بازنشستگان با مسائلی رو به رو هستند که از جمله می توان به حقوق حداقلی اشاره کرد.

امانی با بیان اینکه هرچند در دهه ۹۰ تلاش شد با ایجاد صندوق بازنشستگی خلأ جبران شود اما افزایش تورم فاصله را افزایش داد، یادآور شد: مشکلات درمانی و پوشش بیمه ای بازنشستگان شهرداری که در حسابرسی شرکت شهر سالم به آنها اشاره شد، باید مورد توجه و چاره جویی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بازنشستگان تابع صندوق بازنشستگی شهرداری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری هستند، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات بازنشستگان صندوق کشوری و سازمان تأمین اجتماعی از بازنشستگان صندوق شهرداری بیشتر است و آن قشر به طور کامل فراموش شده اند.

امانی تأکید کرد: فرزندان بیکار یکی دیگر از مشکلات بازنشستگان است. چندین بار تذکر دادم که برای اشتغال این افراد باید اولویتی در شهرداری در نظر گرفته شود اما تذکرات ما به نتیجه نرسید و فرزندان بازنشستگان سهمی در این زمینه ندارد؛ هرچند باید از صندوق شهرداری تشکر کرد که خدمات خوبی را ارائه می دهد اما مشکلات باید توسط شهردار تهران مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از بازنشستگان که در زمان هشت سال دفاع مقدس به جبهه های جنگ اعزام شدند، فاقد کد ایثارگری هستند، گفت: این افراد از دفترچه درمانی ایثارگران محروم شدند که در این راستا چند جلسه با شهردار تهران برگزار شد اما هنوز لاینحل باقی مانده و امیدواریم شهردار پایتخت، این مسائل را مورد توجه قرار دهد.

مهدی اقراریان هم در این جلسه  با بیان اینکه هرآنچه مردم در انتخابات برگزینند به خیر و صلاح کشور است، اظهار کرد: از مردم به ویژه جوانان دعوت می کنیم در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند تا رئیس جمهور آینده با آراء بالایی انتخاب شود.

وی با اشاره به فرصت باقی مانده مناظره های انتخاباتی، یادآور شد: در شهر و استان تهران جمعیت زیادی از هموطنان زندگی می کنند و ۱۶ درصد از جمعیت کشور در این استان سکونت دارند و ضرورت دارد که صدا و سیما از هر دو کاندیدا در مورد معضلات پایتخت سیاسی کشور سوال کند؛ چراکه تهران با مشکل ترافیک، آلودگی هوا و تراکم جمعیت روبه رو است. یکی از دغدغه های فرد منتخب باید رسیدگی به مسائل پایتخت باشد.

اقراریان با بیان اینکه در ادوار گذشته در خصوص برگزاری نمایشگاه عطر سیب شاهد مشکلات گوناگونی بودیم، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان کوتاهی که تا نمایشگاه عطر سیب باقی مانده سازمان فرهنگی و هنری و دیگر مجموعه ها باید تدبیر و برنامه ریزی داشته باشند تا شاهد دلخوری و نارضایتی شرکت کنندگان نباشیم و خدمت تبدیل به ناراحتی نشود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در خصوص مسائل پایتخت از ما سوال پرسیدند که چه مشکلات و انتظاراتی از دولت وجود دارد، گفت: متأسفانه این موارد در مناظره ها مطرح نشد و امیدواریم واقعاً به آن بپردازند.

پرویز سروری هم در این جلسه  با بیان اینکه انتخاب بین دولت سوم روحانی و دولت دوم رئیسی است، گفت: بررسی دو دوره ریاست آقای روحانی و سه سال دوره شهید رئیسی بسیار راهگشا خواهد بود. بنزین ندادن به هواپیمای وزیر امور خارجه در آلمان و اقدامات خصمانه آمریکا تا مرز تحقیر ملی و شهادت سردار شهید سلیمانی و روزهایی که حتی نتوانستیم یک بشکه نفت صادر کنیم، از جمله مواردی بود که در  دوره دولت آقای روحانی شاهد بودیم.

وی افزود: ایران در دوره رییس جمهور شهید با تمام کشورها ارتباط برقرار کرد و به طرف یک ارز مشترک حرکت کرد. باید تمام این موارد را مدنظر قرار داد تا انتخاب مان بتواند نقش بزرگی در توسعه و پیشرفت ایران بر اساس کارنامه موفق شهید رئیسی داشته باشد.

سروری با بیان اینکه آقای پیرهادی در دو سال قبل مباحث زیادی را در مورد پایانه شرق مطرح کرد، یادآور شد: خرسندیم که اقدامات این پایانه در دوره ششم به نتیجه رسید و راه اندازی شد. پایانه شرقی مترو و تراموا هم در این محل واقع شده است. پایانه از سال ۸۹ آغاز و در دوره قبل متوقف شد اما در این دوره خوشبختانه فاز اول به بهره برداری رسید. این پایانه ظرفیت جابجایی ۱۰ میلیون مسافر را دارد و می تواند یکی از مترقی ترین پردیس های مسافربری باشد.

وی ضمن تقدیر از اعضای شورای شهر برای پیگیری این طرح، گفت: مدیران شهرداری نیز با تلاش و کوشش مضاعف موفق شدند طرح را به نتیجه برسانند که تلاش آنها قابل تقدیر است.